Oto zapowiadany artykuł szczegółowo opisujący gitary na których gra (lub grał) Kirk Hammett – zestawienie jest równie (o ile nie bardziej) bogate co tekst o gitarach Jamesa i również obejmuje wiosła używane od czasów „Kill’em All” po epokę „Death Magnetic”.
Kirk posiada wiele Gibson Les Paul w różnych kolorach, nabytych w różnych okresach. Dlatego nie będziemy ich rozdzielać tylko ukazujemy większość (nie wyróżniające się niczym szczególnym) w jednym miejscu. Na niektórych (jak nie każdej) gitarze Hammett ma naklejkę na główce, jaki utwór najczęściej jest na niej grany. Tutaj widzimy jeden z modeli, który używa do „Frantica”. Najczęściej gra na nich takie utwory takie jak: Nothing Else Matters, Fade To Black, Welcome Home (Sanitarium).
Podczas nagrywania płyty „Metallica (Black Album)” Kirk użył także gitary Gretsch G6131 Malcolm Young. Jak sama nazwa wskazuje, jest to model sygnowany nazwiskiem Malcolma Younga z AC/DC. Więcej o niej czytaj tutaj.
Do nagrania albumu „Metallica (Black Album)” użył także Gibson Les Paul GoldTop. Jest to standardowy model tej gitary z przystawkami P-90, mostkiem tune – o – matic. Nie używał jej nigdy na koncertach.
Podczas trasy zespoły z Guns’N’Roses użył on wtedy na scenie Gibson Flying V #3. Jest on koloru brązowego z białą maskownicą. Różni się od większości gitar Kirka tym, że posiada przystawki EMG przy mostku oraz Seymour Duncan przy gryfie. Po tej trasie prawdopodobnie nie była już używana na koncertach.
Nowością podczas promocji tej płyty jest Fender Stratocaster. Posiada 3 przystawki Fender Lace Sensor. Możemy ją oglądać na „Live Shit: San Diego” podczas wykonywania „The Unforgiven”. Używał jej tylko podczas promocji płyty „Metallica (Black Album)”.
Ibanez RG560 & RG470 kolejne nowe wiosła Kirka. Korpus wykonany jest z klonu, tak jak i gryf, zaś podstrunnica z palisandru. Przystawki w tej gitarze to Ibanez Infinity (w układzie H-S-S). Druga z nich miała układ przystawek H-S-H i pozaklejany korpus w miejscu wtyku kabla. Oglądać ją można było podczas „Live Shit: San Diego” w „Guitar Solo (Mistreated)”.
Kolejnym nabytkiem jest 1966 Vinnie Bell Coral Sitar. Krótko mówiąc jest to elektryczny sitar, który został użyty do nagrania intro w utworze „Wherever I May Roam”. Oglądać go można podczas koncertu „S&M” a wykonywał na nim właśnie intro do wyżej wymienionego utworu.
Gitarą, którą użył także tylko w studiu jest Gibson 1952 ES-295. Korpus jest z klonu, gryf jest mahoniowy, a podstrunnica z palisandru. Posiada 2 przystawki P-90. Jest koloru złotego.
Jackson Roswell Rhoads to gitara używana wyłącznie w studiu. Przetworniki w niej to DD103B. Mostek jest konstrukcji tune – o – matic. Niestety nie znamy dokładnego okresu w jakim nabył to wiosło.
Następna gitara użyta wyłącznie do nagrań w studiu jest Gibson 1967 ES-335. Korpus jest wykonany z klonu, gryf jest z mahoniu, zaś podstrunnica z palisandru. Przystawki w tej gitarze to ’57 Classic humbuckers przy mostku, jak i przy gryfie. Mostek został użyty ABR-1 + vibrato.
Gitarą, której dokładnych danych technicznych niestety nie znam, jest ARIA Pro II. Gitara ta również nigdy nie była użyta na koncercie.
Kolejnym nabytkiem jest Fender Stratocaster 21 American Vintage. Jest to standardowy model tej gitary. Obecnie bardzo rzadko używany przez Kirka (jedynie na próbach).
I ostatni nabytek podczas promocji płyty był Gibson Flying V Korina #1. Posiada 2 przystawki Gibson PAF. Zobaczyć ją można na „Live Shit: San Diego” w utworze „Fade To Black”. Używał ją tylko podczas promocji tej płyty.