• News Pit
    • Big4
    • Zagraniczne
    • Polskie
    • Koncerty
    • Wideo
  • Metallica
    • Met – newsy
    • Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    • Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    • Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
  • Kalendarz
  • Patronaty
    • Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    • Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
  • Konkursy
    • Biletowe
    • Płytowe
    • Książkowe
    • Inne
  • Wyrock
    • Wywiady
    • Felietony
    • Recenzje książek
    • Recenzje płyt
    • Fotorelacje
    • Relacje z wydarzeń
    • Gitarowe cukierki
    • Heavy Artworks
  • Garage Inc.
    • Waga lekka
    • Waga ciężka
    • Dodaj kapelę
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook Twitter Instagram
piątek, 31 marca
Facebook Instagram RSS
Death Magnetic
  • News Pit
    1. Big4
    2. Zagraniczne
    3. Polskie
    4. Koncerty
    5. Wideo
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

  • Metallica
    1. Met – newsy
    2. Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    3. Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    4. Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
    Featured
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    Recent
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    21 kwietnia 2021

    Symphony and Metallica – koncerty z kwietnia i listopada 1999 roku

    14 kwietnia 2021

    Kirka Hammetta sposób na covid-19

  • Kalendarz
  • Patronaty
    1. Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    2. Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    21 czerwca 2021

    Motörhead: 40. lecie No Sleep 'Till Hammersmith. Reedycja i niepublikowane nagrania

    21 czerwca 2021

    Black Sabbath rzucają wyzwanie fanom tworząc escape room online

  • Konkursy
    1. Biletowe
    2. Płytowe
    3. Książkowe
    4. Inne
    Featured
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    Recent
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    19 września 2018

    Konkurs: Wygraj wejściówkę na koncert Crowbar [Zakończony]

    2 lipca 2018

    Konkurs: Wygraj bilety na koncert Soulfly [ZAKOŃCZONY]

  • Wyrock
    1. Wywiady
    2. Felietony
    3. Recenzje książek
    4. Recenzje płyt
    5. Fotorelacje
    6. Relacje z wydarzeń
    7. Gitarowe cukierki
    8. Heavy Artworks
    Featured
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    Recent
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    7.8
    28 sierpnia 2020

    Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

    8.0
    19 czerwca 2020

    Neil Young: Recenzja płyty „Homegrown”

  • Garage Inc.
    1. Waga lekka
    2. Waga ciężka
    3. Dodaj kapelę
    Featured
    15 lutego 2017

    Varmia

    Recent
    9.0
    18 maja 2019

    ΙΛMONE

    9.0
    19 grudnia 2018

    Ribs In Coke

    7.2
    26 września 2018

    Backhand Slap

  • Współpraca
  • Kontakt
Death Magnetic
You are at:Home»Naszym zdaniem»Recenzje»Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

0
By Michał Dudek on 28 sierpnia 2020 Metallica, Naszym zdaniem, Płyty, Recenzje, S&M

Po 20 latach od pamiętnych występów z orkiestrą symfoniczną Metallica wpadła na pomysł uczenia tego wydarzenia kolejnymi koncertami. Czy rezultat okazał się gratką dla fanów czy kolejnym odgrzewanym kotletem, o które zespół coraz częściej jest oskarżany?

Pierwsze występy Metalliki z orkiestrą w 1999 roku były wielkim wydarzeniem, a powstały album „S&M” okazał się hitem. Wszyscy pamiętamy katowane w telewizji klipy do ‚Nothing Else Matters’ i ‚No Leaf Clover’. Jak widać również zespół z sentymentem wspomina te chwile, bo we wrześniu 2019 roku muzycy Metalliki ponownie stanęli na scenie z orkiestrą. Podstawowe różnice w tych dwóch (a raczej czterech, bo za każdym razem były po dwa) koncertach? Oprócz oczywistej zmiany w wyglądzie członków zespołu i większej ilości siwych włosów, pierwsze występy odbyły się w dość kameralnej i zabytkowej sali Berkeley Community Theater, natomiast współczesne w supernowoczesnej, wielkiej hali Chase Center. W 1999 roku scena była umiejscowiona tradycyjnie, a 20 lat później Metallikę bardziej poniosła fantazja – zespół zagrał na okrągłej, centralnie umieszczonej scenie, otoczony orkiestrą. Czy wpłynęło to jakoś na stronę wizualną? Myślę, że na pierwszym S&M wszystko wydawało się bardziej uporządkowane. Na nowym wydawnictwie obraz jest bardziej chaotyczny a szczególnie Rob i Kirk przemykają gdzieś pomiędzy orkiestrą. Co ważniejsze jednak, od strony muzycznej również moim zdaniem wkradł się lekki chaos.

Wydaje się, że Metallica nie do końca wiedziała jak te koncerty powinny wyglądać – czy powinny być czymś zupełnie nowym, czy nawiązaniem do poprzednich, skoro odbywały się z okazji ich 20. rocznicy. Tym samym mamy wszystkiego po trochu – wspomnienie starych występów (rozpoczęcie ‚The Call of Ktulu’, ponowne wykonanie ‚No Leaf Clover’), nowy materiał (dość wymęczony, szczególnie ‚Confusion’), wykonanie klasycznego utworu ‚Iron Foundry’, akustyczna wersja ‚All Within’ My Hands’, hołd dla Cliffa Burtona w postaci ‚Anesthesii’ zagranej przez kontrabasistę orkiestry oraz znane i lubiane hity na koniec. Najlepiej z tych pomysłów wypadły akustyczne ‚All Within My Hands’, które chyba na dłużej zagości w setliście oraz ‚Anesthesia (Pulling Teeth)’. Przy tym natłoku mniej lub bardziej udanych ciekawostek tracą jednak swoją moc i znaczenie. Na nowym wydawnictwie zabrakło trochę tej spójności, co na „S&M”. Lepiej byłoby, gdyby Metallica albo postawiła na prezentację zupełnie nowego wcielenia, nie dublując pierwotnego materiału i rezygnując z zagranych po raz tysięczny i nic nie wnoszących ‚One’, ‚Enter Sandman’ czy ‚Nothing Else Matters’, albo po prostu zagrała zestaw złożony z samych swoich hitów. Jako fan oczywiście życzyłbym sobie tego pierwszego, tym bardziej, że ‚The Day That Never Comes’ i ‚The Unforgiven III’ wypadły obiecująco. Zabrakło również jakiegoś premierowego kawałka – zamiast tego dostaliśmy odgrzany ‚No Leaf Clover’.

Podsumowując – fajnie, że zespół na te dwa wrześniowe wieczory, zaraz po zakończeniu europejskiej trasy, podczas której wystąpił w Warszawie, powrócił z orkiestrą. Jak widać było na to zapotrzebowanie, bo same pokazy kinowe w zeszłym roku przyniosły 5,5 mln dolarów dochodu. Dobrze również, że zostały one wydane w formie eleganckiego wydawnictwa, bo na pewno wielu fanów przeoczyło pokazy albo po prostu chciało posłuchać tej muzyki w domowym zaciszu. Co do wartości artystycznej – jest na „S&M2” parę zaskoczeń, ale i tyle samo rozczarowań. Według mnie pierwsza część „S&M” wygrywa, ale może mam po prostu do niej większy sentyment, gdyż właśnie wtedy zaczynałem słuchać Metalliki. Życzę grupie, żeby nowy koncertowy album przekonał tak wielu nowych słuchaczy, jak ten sprzed 20 lat.

Tracklista:

CD 1                      
1. The Ecstasy of Gold
2. The Call of Ktulu
3. For Whom the Bell Tolls
4. The Day That Never Comes
5. The Memory Remains
6. Confusion
7. Moth Into Flame
8. The Outlaw Torn
9. No Leaf Clover
10. Halo on Fire    

CD 2
1. Intro to Scythian Suite
2. Scythian Suite, Opus 20 II: The Enemy God And The Dance Of The Dark Spirits
3. Intro to The Iron Foundry
4. The Iron Foundry, Opus 19
5. The Unforgiven III
6. All Within My Hands
7. (Anesthesia) – Pulling Teeth
8. Wherever I May Roam
9. One
10. Master of Puppets
11. Nothing Else Matters
12. Enter Sandman

Wyro(c)k

78%
78%
2 Minutes to Midnight

0-10 Sad But True
11-20 Bad Reputation
21-30 Wild Thing
31-40 Satisfaction
41-50 Another Brick in the Wall
51-60 Proud Mary
61-70 Highway To Hell
71-80 2 Minutes to Midnight
81-90 Ace of Spades
91-100 Master Of Puppets

  • Pierwsze wrażenie
    7
  • Wokal
    9
  • Instrumentarium
    8
  • Brzmienie
    8
  • Repeat mode
    7
  • User Ratings (10 Votes)
    5.8
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleZespół KAT celebruje 40. rocznicę istnienia wyjątkowym wydawnictwem „The Last Convoy”
Next Article Steel Panther na dwóch koncertach w Polsce
Michał Dudek
  • Facebook

Gdy w wieku 11 lat poznał "Nevermind" Nirvany, nic nigdy nie było już takie samo. Od tamtej pory pozostaje niezmiennie wierny swojej jedynej prawdziwej miłości - muzyce rockowej. Od 16 lat jeździ na koncerty, kolekcjonuje płyty, potrafi wymienić chronologicznie wszystkich członków The Fall. Zapatrzony w największych, ich wzorem pragnie rozsiewać... dobrą rockową nowinę!

Related Posts

Metallica: Recenzja „Death Magnetic” po 10 latach od premiery [Ankieta]

Podsumowanie ro(c)ku DeathMagnetic.pl 2016 #4: Recenzje płyt i książek

Metallica: Recenzja płyty „Hardwired… To Self-Destruct”

Najczęściej czytane
25 sierpnia 2022

Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

23 września 2021

Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

17 sierpnia 2021

Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

15 sierpnia 2021

Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

12 sierpnia 2021

Soundedit ’21: L@ Woman, czyli płyta The Doors w całości na żywo

Instagram

deathmagnetic.pl

#soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórn #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórnia @klub_wytwornia #dezerter @dezerter_official #testdept @test_dept_official #zespółsztylety @zespolsztylety #badbreeding @badbreeding #interrobang?
#jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawi #jarekszubrycht @jarekszubrycht 
#skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki 
#mojahistoriametalu 
##wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 
#to #nie #jest #współpraca
#jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawie #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 🖤
#metal #szatan #pantuniestal #pantuniestał @pantuniestalcom #book #bookstagram #bookphotography #IamJarek 💜🤍  #ToNieJestWspółpraca #To #Nie #Jest #Współpraca #aMogłabyByć 😁
Instagram post 17998638943518384 Instagram post 17998638943518384
#jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwie #jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #IAMJAREK #book #bookstagram #metal #preorder #premiera #premieraroku 26.10.2022 #wydawnictwoczarne #czarne 
#zniżka -25% w przedsprzedaży!
@summerdyingloud DAY3 @summerdyingloud DAY3
Pokaż więcej... Zobacz nas na Instagramie
O nas | Skład redakcji | Dołącz do redakcji | Współpraca
2021 Deathmagnetic.pl

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.