• News Pit
    • Big4
    • Zagraniczne
    • Polskie
    • Koncerty
    • Wideo
  • Metallica
    • Met – newsy
    • Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    • Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    • Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
  • Kalendarz
  • Patronaty
    • Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    • Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
  • Konkursy
    • Biletowe
    • Płytowe
    • Książkowe
    • Inne
  • Wyrock
    • Wywiady
    • Felietony
    • Recenzje książek
    • Recenzje płyt
    • Fotorelacje
    • Relacje z wydarzeń
    • Gitarowe cukierki
    • Heavy Artworks
  • Garage Inc.
    • Waga lekka
    • Waga ciężka
    • Dodaj kapelę
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook Twitter Instagram
czwartek, 22 maja
Facebook Instagram RSS
Death Magnetic
  • News Pit
    1. Big4
    2. Zagraniczne
    3. Polskie
    4. Koncerty
    5. Wideo
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

  • Metallica
    1. Met – newsy
    2. Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    3. Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    4. Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
    Featured
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    Recent
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    21 kwietnia 2021

    Symphony and Metallica – koncerty z kwietnia i listopada 1999 roku

    14 kwietnia 2021

    Kirka Hammetta sposób na covid-19

  • Kalendarz
  • Patronaty
    1. Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    2. Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    21 czerwca 2021

    Motörhead: 40. lecie No Sleep 'Till Hammersmith. Reedycja i niepublikowane nagrania

    21 czerwca 2021

    Black Sabbath rzucają wyzwanie fanom tworząc escape room online

  • Konkursy
    1. Biletowe
    2. Płytowe
    3. Książkowe
    4. Inne
    Featured
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    Recent
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    19 września 2018

    Konkurs: Wygraj wejściówkę na koncert Crowbar [Zakończony]

    2 lipca 2018

    Konkurs: Wygraj bilety na koncert Soulfly [ZAKOŃCZONY]

  • Wyrock
    1. Wywiady
    2. Felietony
    3. Recenzje książek
    4. Recenzje płyt
    5. Fotorelacje
    6. Relacje z wydarzeń
    7. Gitarowe cukierki
    8. Heavy Artworks
    Featured
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    Recent
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    7.8
    28 sierpnia 2020

    Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

    8.0
    19 czerwca 2020

    Neil Young: Recenzja płyty „Homegrown”

  • Garage Inc.
    1. Waga lekka
    2. Waga ciężka
    3. Dodaj kapelę
    Featured
    15 lutego 2017

    Varmia

    Recent
    9.0
    18 maja 2019

    ΙΛMONE

    9.0
    19 grudnia 2018

    Ribs In Coke

    7.2
    26 września 2018

    Backhand Slap

  • Współpraca
  • Kontakt
Death Magnetic
You are at:Home»Naszym zdaniem»Relacje»Black Label Society: Relacja z koncertu w Stodole [21.03.2018]

Black Label Society: Relacja z koncertu w Stodole [21.03.2018]

0
By Michał Dudek on 22 marca 2018 Naszym zdaniem, Relacje, Wrażenia

Heavymetalowy walec marki Black Label Society znów ruszył w trasę i miażdży wszystko, co napotka na swej drodze. Po wydaniu bardzo udanego albumu „Grimmest Hits” Zakk Wylde jak zwykle nie zapomniał o Polsce i przybył z zespołem do Krakowa i Warszawy, by dać „Najbardziej ponure show na świecie”.

Mnie udało się (w końcu) dotrzeć do Stodoły. Do tej pory widziałem Zakka w akcji jedynie przed Metalliką na Sonisphere w 2012 roku i na „solowej” trasie promującej „Book of Shadows II” w Łodzi. Porządny, pełnowymiarowy koncert Black Label Society dla Polish Powah Chapter był więc na mojej liście życzeń od dawna.

Jako support wystąpił Monolord, który wspiera BLS na całej europejskiej trasie. Trio zaprezentowało klasyczny doom/stoner – powolne kompozycje, dużo dołu i potężne riffy. Stoner jest gatunkiem dość mocno zdefiniowanym i ograniczonym, dlatego koncert wypadł trochę monotonnie. Zaskoczyło mnie natomiast, co sprawdziłem później, że Monolord pochodzi ze Szwecji. Szacunek za to, że rzeczywiście dobrze oddają pustynny, amerykański klimat. Europejskie ciężkie granie rośnie w siłę, co zauważył ostatnio sam Dave Wyndorf z Monster Magnet.

Po niewiele ponad półgodzinnym secie Monolord scenę zasłoniła wielka płachta z firmową czachą. Po chyba najdziwniejszym intro, jakie słyszałem, czyli ‘Whole Lotta Sabbath’ (połączenie ‘Whole Lotta Love’ Led Zeppelin i ‘War Pigs’ Black Sabbath) kurtyna opadła i na tle ściany wzmacniaczy ukazały się sylwetki trzech zarośniętych bohaterów wieczoru. Zakk Wylde oczywiście panował niepodzielnie wciąż wchodząc na swój podest i wycinając niesamowite solówki, aż z gryfu sypały się wióry.

Nie sposób nie docenić jednak reszty, czyli Johna DeServio i Dario Loriny, który z powodzeniem zastąpił Nicka Catanese i, choć dwa razy chudszy od Zakka, dotrzymuje mu kroku w gitarowych popisach. Perkusista Jeff Fabb został umiejscowiony na podeście pośród imponującej ściany głośników firmowanych nazwiskiem Wylde’a. Zakk od paru lat prowadzi własną firmę produkującą gitary oraz nagłośnienie (którego jeszcze nie można kupić). W związku z tym zarówno on, jak i Dario byli wyposażeni w cały arsenał wioseł Wylde Audio. Było na co popatrzeć.

Grupa zaczęła od ‘Genocide Junkies’ i nie odpuszczała aż do drugiej połowy koncertu, gdzie pojawiła się chwila wytchnienia w postaci wolniejszych utworów z pianinem w roli głównej. ‘Funeral Bell’, ‘Bleed for Me’, ‘Suicide Messiah’ – wszystko to było urzeczywistnieniem hasła przewodniego Black Label Society, czyli Strength Determination Merciless Forever (Siła, determinacja i bezlitosność na zawsze).

Po trzech kawałkach z „Grimmest Hits”, czyli ‘Trampled Down Below’ (co ciekawe, w tym numerze basowe intro zostało puszczone z płyty), ‘All That Once Shined’ i ‘Room of Nightmares’ przyszedł czas na wspomnianą chwilę spokoju od szalejących za moimi plecami fanów. Na scenę wjechało pianino, przy którym najpierw usiadł Dario, a następnie sam Zakk, by wykonać hołd poświęcony Dimebagowi Darellowi, czyli ‘In This River’. Podczas tego utworu z głośników zwieszono wielkie bannery ze zdjęciami zmarłego tragicznie gitarzysty Pantery.

Końcówka koncertu to kolejne legendarne już kawałki w repertuarze zespołu, czyli ‘The Blessed Hellride’, ‘Fire It Up’ i ‘Concrete Jungle’. Podczas ‘Fire It Up’ Wylde, podobnie jak na koncercie w Łodzi 2 lata temu, zszedł do publiczności, a nawet odwiedził balkon, cały czas grając solówkę z gitarą za plecami. Imponujące umiejętności i wytrzymałość – shreddowanie na pełnych obrotach przez parę minut i to jeszcze w Zakkowym stylu, który kostkuje każdy dźwięk, to nie lada wyczyn. Koncert zakończył ‘Stillborn’, czyli pierwszy poważny „hit” Black Label Society.

https://www.youtube.com/watch?v=ZD0Mle-5KH4

Szkoda, że nagłośnienie pozostawiało wiele do życzenia. Było bardzo głośno, a selektywności nie udało się uzyskać nawet w balladach ‘Bridge to Cross’ i ‘In This River’. Mimo to, było to show zdecydowanie godne zapamiętania. Czy w obecnej formie Black Label Society może aspirować do miana najlepszego metalowego zespołu na świecie? Bardzo możliwe.

Naszą recenzję „Grimmest Hits” znajdziecie tutaj.

Black Label Society Setlist Klub Stodoła, Warsaw, Poland 2018, The Grimmest Show On Earth Tour

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleKirk Hammett: „Czuję, że mam osobistą więź ze swoimi gitarami”
Next Article Neil Young: Nowy film artysty od jutra na Netflix
Michał Dudek
  • Facebook

Gdy w wieku 11 lat poznał "Nevermind" Nirvany, nic nigdy nie było już takie samo. Od tamtej pory pozostaje niezmiennie wierny swojej jedynej prawdziwej miłości - muzyce rockowej. Od 16 lat jeździ na koncerty, kolekcjonuje płyty, potrafi wymienić chronologicznie wszystkich członków The Fall. Zapatrzony w największych, ich wzorem pragnie rozsiewać... dobrą rockową nowinę!

Related Posts

Zakk Wylde & Black Label Society: (Foto)relacja z koncertu w Klubie Wytwórnia [3.06.2016]

Off Festival 2015: Spotkanie z Patti Smith

Przystanek Woodstock 2015 [RELACJA]

Najczęściej czytane
25 sierpnia 2022

Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

23 września 2021

Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

17 sierpnia 2021

Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

15 sierpnia 2021

Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

12 sierpnia 2021

Soundedit ’21: L@ Woman, czyli płyta The Doors w całości na żywo

Instagram

deathmagnetic.pl

#jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekina #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #legimi #bibliotekamiejskawłodzi
Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
#soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórn #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórnia @klub_wytwornia #dezerter @dezerter_official #testdept @test_dept_official #zespółsztylety @zespolsztylety #badbreeding @badbreeding #interrobang?
#jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawi #jarekszubrycht @jarekszubrycht 
#skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki 
#mojahistoriametalu 
##wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 
#to #nie #jest #współpraca
#jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawie #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 🖤
#metal #szatan #pantuniestal #pantuniestał @pantuniestalcom #book #bookstagram #bookphotography #IamJarek 💜🤍  #ToNieJestWspółpraca #To #Nie #Jest #Współpraca #aMogłabyByć 😁
Pokaż więcej... Zobacz nas na Instagramie
O nas | Skład redakcji | Dołącz do redakcji | Współpraca
2021 Deathmagnetic.pl

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.