• News Pit
    • Big4
    • Zagraniczne
    • Polskie
    • Koncerty
    • Wideo
  • Metallica
    • Met – newsy
    • Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    • Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    • Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
  • Kalendarz
  • Patronaty
    • Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    • Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
  • Konkursy
    • Biletowe
    • Płytowe
    • Książkowe
    • Inne
  • Wyrock
    • Wywiady
    • Felietony
    • Recenzje książek
    • Recenzje płyt
    • Fotorelacje
    • Relacje z wydarzeń
    • Gitarowe cukierki
    • Heavy Artworks
  • Garage Inc.
    • Waga lekka
    • Waga ciężka
    • Dodaj kapelę
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook Twitter Instagram
czwartek, 22 maja
Facebook Instagram RSS
Death Magnetic
  • News Pit
    1. Big4
    2. Zagraniczne
    3. Polskie
    4. Koncerty
    5. Wideo
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

  • Metallica
    1. Met – newsy
    2. Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    3. Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    4. Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
    Featured
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    Recent
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    21 kwietnia 2021

    Symphony and Metallica – koncerty z kwietnia i listopada 1999 roku

    14 kwietnia 2021

    Kirka Hammetta sposób na covid-19

  • Kalendarz
  • Patronaty
    1. Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    2. Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    21 czerwca 2021

    Motörhead: 40. lecie No Sleep 'Till Hammersmith. Reedycja i niepublikowane nagrania

    21 czerwca 2021

    Black Sabbath rzucają wyzwanie fanom tworząc escape room online

  • Konkursy
    1. Biletowe
    2. Płytowe
    3. Książkowe
    4. Inne
    Featured
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    Recent
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    19 września 2018

    Konkurs: Wygraj wejściówkę na koncert Crowbar [Zakończony]

    2 lipca 2018

    Konkurs: Wygraj bilety na koncert Soulfly [ZAKOŃCZONY]

  • Wyrock
    1. Wywiady
    2. Felietony
    3. Recenzje książek
    4. Recenzje płyt
    5. Fotorelacje
    6. Relacje z wydarzeń
    7. Gitarowe cukierki
    8. Heavy Artworks
    Featured
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    Recent
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    7.8
    28 sierpnia 2020

    Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

    8.0
    19 czerwca 2020

    Neil Young: Recenzja płyty „Homegrown”

  • Garage Inc.
    1. Waga lekka
    2. Waga ciężka
    3. Dodaj kapelę
    Featured
    15 lutego 2017

    Varmia

    Recent
    9.0
    18 maja 2019

    ΙΛMONE

    9.0
    19 grudnia 2018

    Ribs In Coke

    7.2
    26 września 2018

    Backhand Slap

  • Współpraca
  • Kontakt
Death Magnetic
You are at:Home»Newsy»Metallica»S&M»Kirk Hammett opowiada o S&M, własnej wytwórni filmowej i zmianie stylu po 'Black Albumie’
S&M

Kirk Hammett opowiada o S&M, własnej wytwórni filmowej i zmianie stylu po 'Black Albumie’

piotrek-665By piotrek-6659 sierpnia 2010Updated:21 kwietnia 20216 komentarzy7 Mins Read
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Kirk Hammett opowiada o S&M, własnej wytwórni filmowej i zmianie stylu po 'Black Albumie'

Kontynuując wątek publikacji archiwalnych, dla większości zapewne nieznanych wywiadów, dziś dzielimy się wywiadem z Kirkiem. Rozmowa została przeprowadzona przez Guitar.com w 1999 roku, a główne jej tematy to – tak jak w tytule – realizacja koncertów z orkiestrą, założenie przez Hammetta wytwórni filmowej oraz radykalna zmiana zespołu w połowie dekady. Przypominamy, że niedawno publikowaliśmy wydawnictwo „S&M” w wersji DVD: płyta pierwsza i druga.

Poniższy tekst przetłumaczył i nadesłał Varth – wielkie brawa dla debiutanta!

Guitar.com: Jakie to uczucie słyszeć orkiestrę symfoniczną grającą kawałki z waszej przeszłości?

Kirk Hammett: Były chwile, kiedy to było niesamowite. Granie z dodatkowymi 100 instrumentami wspierającymi cię w każdym riffie i każdej nucie było cudownym uczuciem. To zabrało nasze piosenki na zupełnie inny poziom. Piosenki były dosłownie przeistoczone w kawałki symfoniczne. Symfonia grała albo ten sam wers albo wersy pokrywające się z moimi solówkami, to poczucie interakcji między muzykami było piorunujące, ekscytujące!

Guitar.com: Jak ważny był Kamen w tym procesie? Możesz wyjaśnić jaką pełnił rolę?

Hammett: On znakomicie nas zrównoważył. To dzięki niemu orkiestra podjęła to, co robiliśmy. On był pomiędzy – człowiek, który wziął wszystko na barki. My zrobiliśmy swoje a on zajął się resztą. Schodząc z tych dwóch występów naprawdę czułem, że zrobiliśmy coś wielkiego, kamień milowy. Teraz każdego razu, kiedy słyszę smyczki, wpada mi to ucho. Jestem przekonany, że dzieje się tak też z resztą chłopaków.

 

Ceneo.pl


Guitar.com:
Na pewno wiele zawdzięczasz Kamenowi.

Hammett: Michael Kamen jest jednym z najwybitniejszych muzyków z którymi miałem przyjemność pracować. Jego nastawienie do muzyki i cały sposób działania jest zaraźliwy. On jest chodzącym przykładem na to, jaki potencjał może mieć muzyk. On po prostu inspiruje.

Guitar.com: Czy możesz podać nam kilka szczegółów o wytwórni filmowej ,którą założyłeś razem z basista zespołu Primus, Lesem Claypoolem?

Hammett: Obaj chcieliśmy wytwórni, żeby ludzie mogli przyjechać do Bay Area i robić filmy, reklamy,cokolwiek, i gdzie byłby zespół ludzi , producenci i reżyserowie. Pomysł jest taki, by ten talent filmowy Bay Area puścić gdzieś dalej, byle się nie zmarnował w LA. Szukam sposobu na wyrażenie siebie nie tylko przez muzykę, uwielbiam filmy, Les też, więc mamy teraz zaplanowane wiele rzeczy i zobaczymy, jak to się potoczy.

Guitar.com: Kamen robi wiele ścieżek dźwiękowych. Kochasz filmy. Czy mieliście jakiekolwiek rozmowy dotyczące współpracy?

Hammett: Taaa, prawdę powiedziawszy rozmawialiśmy o zrobieniu paru rzeczy w przyszłości. To znaczy on robi jakieś 15 ścieżek dźwiękowych w miesiącu. Powiedziałem, że jeżeli kiedykolwiek potrzebowałby kogoś jak ja grającego na gitarze, nawet przez 15 sekund, to piszę się na to. Poprosił, żebym powtórzył [tę deklarację]. Następnie mi podziękował! To byłoby coś wielkiego.

Guitar.com: Wyglądasz na szcześliwszego niż w erze “Load”. Czy to dzięki zmianie, którą każdy z was przeszedł miedzy trasą „Black Album” a ‘Load’?

Hammett: Pamiętam myślenie około ‘94: „Pieprzyć to, jestem zmęczony tym całym heavy metalowym stylem, to już na mnie nie działa.” Czułem się nieszczęśliwy, co znaczyło, że zaczynałem być tym psychicznie zmęczony. A kiedy stajesz się czymś zmęczony, miej nadzieję ,że masz odwagę się zmienić. Katalizatorem tego wszystkiego była trzyletnia trasa poprzedzona rokiem przerwy.

Guitar.com: Czy masz jakieś pomysły na to, gdzie następny materiał zabierze Metallikę?

Hammett: W tej chwili nie wiadomo, osobiście myślę,że zaczniemy trochę ogarniać technologię. Nie ma sensu, abyśmy mieli zaprowadzić rewolucję w tej kwestii, wynajdując najnowsze próbki, narzędzia i to wszystko, ponieważ dobrze wychodzimy pracując w stary sposób, który moim zdaniem nigdy nie zginie, i to jest stary dobry hard rock i heavy metal. Ale cały czas poszukujemy rzeczy, które otworzą nas na nowe brzmienie, tacy już jesteśmy. Zanim ktokolwiek zapyta – nie, to nie będzie muzyka elektroniczna.

Guitar.com: Czy kiedykolwiek przejmowałeś się fanami old-schoolowej  Metalliki, którzy nie doceniają waszych wysiłków na rzecz postępu i rozwoju?

Hammett: Naprawdę nie obchodzi mnie, co myślą o tym ludzie. To nasze piosenki, taka prawda. Możesz zarówno to wziąć jak i odstawić, bo jeżeli ludzie tego nie lubią, mają do tego prawo. Nigdy nie staraliśmy się nikomu dogodzić, więc czemu mielibyśmy robić to teraz? Tak jak wszystkie dobre zespoły, zdecydowanie wierzymy w postęp nie próbując na nowo rozpalać starych płomieni. Takie coś doprowadziłoby nas tylko do wtórności.

Więcej artykułów na temat „S&M” znajdziesz TUTAJ.

 

 

 

kawałki z waszej przeszłości?

Kirk Hammett: Były chwile, kiedy to było niesamowite. Granie z

dodatkowymi 100 instrumentami wspierającymi cię w każdym riffie i

każdej nucie było cudownym uczuciem. To zabrało nasze piosenki na

zupełnie inny poziom. Piosenki były dosłownie przeistoczone w

kawałki symfoniczne. Symfonia grała albo ten sam wers albo wersy

pokrywające się z moimi solówkami, to poczucie interakcji między

muzykami było piorunujące, ekscytujące!

Guitar.com: Jak ważny był Kamen w tym procesie? Możesz wyjaśnić jaką

pełnił rolę?

Hammett: On znakomicie nas zrównoważył. To dzięki niemu orkiestra

podjęła to, co robiliśmy. On był pomiędzy – człowiek, który wziął

wszystko na barki. My zrobiliśmy swoje a on zajął się resztą.

Schodząc z tych dwóch występów naprawdę czułem, że zrobiliśmy coś

wielkiego, kamień milowy. Teraz każdego razu, kiedy słyszę smyczki,

wpada mi to ucho. Jestem przekonany, że dzieje się tak też z resztą

chłopaków.

Guitar.com: Na pewno wiele zawdzięczasz Kamenowi.

Hammett: Michael Kamen jest jednym z najwybitniejszych muzyków z

którymi miałem przyjemność pracować. Jego nastawienie do muzyki i

cały sposób działania jest zaraźliwy. On jest chodzącym przykładem

na to, jaki potencjał może mieć muzyk. On po prostu inspiruje.

Guitar.com: Czy możesz podać nam kilka szczegółów o wytwórni

filmowej ,którą założyłeś razem z basista zespołu Primus, Lesem

Claypoolem?

Hammett: Obaj chcieliśmy wytwórni, żeby ludzie mogli przyjechać do

Bay Area i robić filmy, reklamy,cokolwiek, i gdzie byłby zespół

ludzi , producenci i reżyserowie. Pomysł jest taki, by ten talent

filmowy Bay Area puścić gdzieś dalej, byle się nie zmarnował w LA.

Szukam sposobu na wyrażenie siebie nie tylko przez muzykę, uwielbiam

filmy, Les też, więc mamy teraz zaplanowane wiele rzeczy i

zobaczymy, jak to się potoczy.

Guitar.com: Kamen robi wiele ścieżek dźwiękowych. Kochasz filmy. Czy

mieliście jakiekolwiek rozmowy dotyczące współpracy?

Hammett: Taaa, prawdę powiedziawszy rozmawialiśmy o zrobieniu paru

rzeczy w przyszłości. To znaczy on robi jakieś 15 ścieżek

dźwiękowych w miesiącu. Powiedziałem, że jeżeli kiedykolwiek

potrzebowałby kogoś jak ja grającego na gitarze, nawet przez 15

sekund, to piszę się na to. Poprosił, żebym powtórzył [tę

deklarację]. Następnie mi podziękował! To byłoby coś wielkiego.

Guitar.com: Wyglądasz na szcześliwszego niż w erze “Load”. Czy to

dzięki zmianie, którą każdy z was przeszedł miedzy trasą „Black

Album” a ‘Load’?

Hammett: Pamiętam myślenie około ‘94: „Pieprzyć to, jestem zmęczony

tym całym heavy metalowym stylem, to już na mnie nie działa.” Czułem

się nieszczęśliwy, co znaczyło, że zaczynałem być tym psychicznie

zmęczony. A kiedy stajesz się czymś zmęczony, miej nadzieję ,że masz

odwagę się zmienić. Katalizatorem tego wszystkiego była trzyletnia

trasa poprzedzona rokiem przerwy.

Guitar.com: Czy masz jakieś pomysły na to, gdzie następny materiał

zabierze Metallikę?

Hammett: W tej chwili nie wiadomo, osobiście myślę,że zaczniemy

trochę ogarniać technologię. Nie ma sensu, abyśmy mieli zaprowadzić

rewolucję w tej kwestii, wynajdując najnowsze próbki, narzędzia i to

wszystko, ponieważ dobrze wychodzimy pracując w stary sposób, który

moim zdaniem nigdy nie zginie, i to jest stary dobry hard rock i

heavy metal. Ale cały czas poszukujemy rzeczy, które otworzą nas na

nowe brzmienie, tacy już jesteśmy. Zanim ktokolwiek zapyta – nie, to

nie będzie muzyka elektroniczna.

Guitar.com: Czy kiedykolwiek przejmowałeś się fanami old-schoolowej

Metalliki, którzy nie doceniają waszych wysiłków na rzecz postępu i

rozwoju?

Hammett: Naprawdę nie obchodzi mnie, co myślą o tym ludzie. To nasze

piosenki, taka prawda. Możesz zarówno to wziąć jak i odstawić, bo

jeżeli ludzie tego nie lubią, mają do tego prawo. Nigdy nie

staraliśmy się nikomu dogodzić, więc czemu mielibyśmy robić to

teraz? Tak jak wszystkie dobre zespoły, zdecydowanie wierzymy w

postęp nie próbując na nowo rozpalać starych płomieni. Takie coś

doprowadziłoby nas tylko do wtórności.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous Article[Molson Ice Polar Beach Party: Kanada, 03.09.1995] Metallica @ Tuktoyaktuk, Kanada – setlista, parę zdjęć, jedno wideo oraz co w ogóle Metallica robiła za kołem podbiegunowym
Next Article Dave Mustaine wyjaśnia, dlaczego przywalił Jamesowi
piotrek-665

    Księżyc milczy piotrek665

    Related Posts

    “S&M” – obejrzyj całe DVD#2 w jakości HD

    „S&M” – obejrzyj całe DVD#1 w jakości HD

    Wręczenie listu od polskich fanów Metallice: relacja z Meet & Greet @ Tallinn 2010 by Yankes

    Najczęściej czytane
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    12 sierpnia 2021

    Soundedit ’21: L@ Woman, czyli płyta The Doors w całości na żywo

    Instagram

    deathmagnetic.pl

    #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekina #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #legimi #bibliotekamiejskawłodzi
    Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
    Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
    #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórn #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórnia @klub_wytwornia #dezerter @dezerter_official #testdept @test_dept_official #zespółsztylety @zespolsztylety #badbreeding @badbreeding #interrobang?
    #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawi #jarekszubrycht @jarekszubrycht 
#skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki 
#mojahistoriametalu 
##wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 
#to #nie #jest #współpraca
    #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawie #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 🖤
#metal #szatan #pantuniestal #pantuniestał @pantuniestalcom #book #bookstagram #bookphotography #IamJarek 💜🤍  #ToNieJestWspółpraca #To #Nie #Jest #Współpraca #aMogłabyByć 😁
    Pokaż więcej... Zobacz nas na Instagramie
    O nas | Skład redakcji | Dołącz do redakcji | Współpraca
    2021 Deathmagnetic.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.