• News Pit
    • Big4
    • Zagraniczne
    • Polskie
    • Koncerty
    • Wideo
  • Metallica
    • Met – newsy
    • Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    • Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    • Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
  • Kalendarz
  • Patronaty
    • Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    • Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
  • Konkursy
    • Biletowe
    • Płytowe
    • Książkowe
    • Inne
  • Wyrock
    • Wywiady
    • Felietony
    • Recenzje książek
    • Recenzje płyt
    • Fotorelacje
    • Relacje z wydarzeń
    • Gitarowe cukierki
    • Heavy Artworks
  • Garage Inc.
    • Waga lekka
    • Waga ciężka
    • Dodaj kapelę
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook Twitter Instagram
czwartek, 22 maja
Facebook Instagram RSS
Death Magnetic
  • News Pit
    1. Big4
    2. Zagraniczne
    3. Polskie
    4. Koncerty
    5. Wideo
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

  • Metallica
    1. Met – newsy
    2. Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    3. Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    4. Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
    Featured
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    Recent
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    21 kwietnia 2021

    Symphony and Metallica – koncerty z kwietnia i listopada 1999 roku

    14 kwietnia 2021

    Kirka Hammetta sposób na covid-19

  • Kalendarz
  • Patronaty
    1. Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    2. Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    21 czerwca 2021

    Motörhead: 40. lecie No Sleep 'Till Hammersmith. Reedycja i niepublikowane nagrania

    21 czerwca 2021

    Black Sabbath rzucają wyzwanie fanom tworząc escape room online

  • Konkursy
    1. Biletowe
    2. Płytowe
    3. Książkowe
    4. Inne
    Featured
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    Recent
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    19 września 2018

    Konkurs: Wygraj wejściówkę na koncert Crowbar [Zakończony]

    2 lipca 2018

    Konkurs: Wygraj bilety na koncert Soulfly [ZAKOŃCZONY]

  • Wyrock
    1. Wywiady
    2. Felietony
    3. Recenzje książek
    4. Recenzje płyt
    5. Fotorelacje
    6. Relacje z wydarzeń
    7. Gitarowe cukierki
    8. Heavy Artworks
    Featured
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    Recent
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    7.8
    28 sierpnia 2020

    Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

    8.0
    19 czerwca 2020

    Neil Young: Recenzja płyty „Homegrown”

  • Garage Inc.
    1. Waga lekka
    2. Waga ciężka
    3. Dodaj kapelę
    Featured
    15 lutego 2017

    Varmia

    Recent
    9.0
    18 maja 2019

    ΙΛMONE

    9.0
    19 grudnia 2018

    Ribs In Coke

    7.2
    26 września 2018

    Backhand Slap

  • Współpraca
  • Kontakt
Death Magnetic
You are at:Home»Newsy»Metallica»Wywiad Biblioteki Kongresu z Larsem Ulrichem CZĘŚĆ 2.

Wywiad Biblioteki Kongresu z Larsem Ulrichem CZĘŚĆ 2.

0
By Aleksandra on 9 lipca 2016 Metallica, Newsy, Wywiady

Metallica podzieliła się ze swoimi fanami kompletnym wywiadem z okazji włączenia albumu „Master of Puppets” do Narodowego Rejestru Nagrań Biblioteki Kongresu. O wydarzeniu tym pisaliśmy w tym poście. Poniżej czeka na Was druga część wywiadu z Larsem. Pierwszą część znajdziecie pod tym linkiem.

Rozmowę przeprowadzono 27 Maja 2016 r.

Metallica znana jest z niewiarygodnych koncertów. Czy podczas nagrywania myśleliście kiedykolwiek „Jak będzie to brzmiało na żywo?”

Czasami się zdarza. Ale kiedy takie myślenie się pojawia, od razu je odrzucamy! To są dwa różne elementy i dwa różne procesy. Naszym celem w studio jest zawsze stworzenie jak najlepszego nagrania. Było to szczególnie widoczne w tamtych czasach, może nawet bardziej niż teraz.

W czasach „Master of Puppets” byliśmy zakochani w możliwościach dogrywania partii i w tym wszystkim, co mogliśmy zrobić w studio. To wszystko było dla nas nowe, technologia, sprzęt… takie intrygujące, przekształcające się. Ciągle pojawiało się coś nowego. To był modus operandi [łac. sposób działania] rockowych albumów: jak brzmi, jaka jest produkcja, czystość dźwięku, co z separacją instrumentów…

Wiesz, ideologie się zmieniają. Teraz mówimy „kapela garażowa”, ale to tylko część układanki. W tamtym czasie miała miejsce ewolucja i ludzie brali to na serio.

Płyta, nad którą teraz pracujemy, skupia się na zachowaniu odpowiedniego nastroju, brzmieniu surowym, pozbawionym zbędnych efektów przy produkcji. Jednak w tamtych czasach panowała inna atmosfera i było nam z tym dobrze. Byliśmy podekscytowani wieloma ścieżkami i innymi gadżetami.

Wyprodukowaliście album z Flemmingiem Rasmussenem, co wniósł on do całego procesu?

Przede wszystkim, ma świetny słuch. Niesamowite ucho do timingu, tuningu.. wszystkich rzeczy, z którymi dotąd się nie spotkaliśmy. Nigdy nie byliśmy choćby w pobliżu osoby z takim uchem do detali.

Przyniósł nam równowagę pomiędzy byciem luźnym, zabawnym i zachęcającym, a przy tym surowym i przykuwającym uwagę do szczegółów i rezultatu. Pozwolił nam na bycie sobą i pozwolił po prostu grać. Ale jednocześnie nalegał, byśmy kończyli to, co zaczęliśmy na najbardziej intensywnym poziomie, jaki był możliwy.

Najlepszą rzeczą jaka może spotkać cię w relacji z producentem to zaufanie. To jest najważniejsze. Jeżeli wypracowaliście zaufanie, ty, jako artysta, czujesz się swobodnie. Jesteś bezpieczny, możesz przejąć kontrolę i o nic się nie martwić. Wiedzieliśmy, że z Flemmingiem jesteśmy bezpieczni.

Czy nadal gracie wszystkie kawałki z „Master of Puppets” na żywo?

Wszystkie utwory zagraliśmy na żywo. „Battery” przez wiele lat otwierało nasze koncerty i zdarza się tak i dziś. Często to gramy; „Master of Puppets” jest jednym z czterech lub pięciu utworów, które gramy zawsze; Lubimy grać „The Thing That Should Not Be”, bo zmienia nastrój, jak w zwolnionym tempie; „Sanitarium” jest jedną z naszych wielkich ballad. Jest jednym z moich ulubionych kawałków do grania na perkusji. Jest w nim dużo swobody. Gram to inaczej za każdym razem; „Disposable Heroes” jest świetne. siedem, do ośmiu minut intensywnej gry. Musisz być ciągle w gotowości, inaczej ominiesz kolejną zmianę; „Leper Messiah” – nie często; „Orion” jest naszym ulubionym instrumentalem, nie tylko naszym, ale i fanów; „Damage Inc.” – od czasu do czasu, nie często.

Naprawdę wszystkie osiem utworów są częścią naszych koncertów. Dwanaście lub trzynaście lat temu próbowaliśmy zmienić set listę i wszystko pomieszaliśmy. Od czasu do czasu pojawia się „Damage Inc” i fajnie jest to zagrać.

Podczas ostatniej trasy, mieliśmy 60 utworów w arsenale i wszystkie z „Master of Puppets” były zagrane.

Co według Ciebie spowodowało, że „Master of Puppets”, spośród wszystkich Waszych albumów, wciąż odbija się echem wśród ludzi, krytyków, fanów?

Pytanie nie powinno być skierowane do mnie. Jestem stronniczy w przeciwnym kierunku. To tak jakby ktoś pytał: „Kto jest twoim ulubionym dzieckiem?”

Mam bliską relację ze wszystkimi naszymi albumami. Dziś, kiedy ich słucham, znajduję rzeczy, które mi się podobają, rzeczy, które kwestionuję. Czasem znajduję rzeczy, które wcale mi nie leżą, ale także te, które doceniam po latach.

Wszystkie utwory są kapsułą czasu, fotografią tego, do czego byliśmy zdolni w owym czasie. Fotografią tej szczególnej chwili, odzwierciedleniem roli odegranej podczas tworzenia albumu.

W 2014 r. wyruszyliśmy w trasę „Metallica by Request” – zagraliśmy 30-40 koncertów w różnych stronach świata. Zaoferowaliśmy, że możemy zagrać każdy utwór z naszego dorobku, fani głosowali i budowali własną set listę. Głosowanie odbywało się na naszej stronie internetowej i wszystko było przejrzyste. Graliśmy utwory, które otrzymały największą ilość głosów. „Master of Puppets” był nieustannie numerem jeden, w każdym kraju, bez dwóch zdań.

Nie umiem powiedzieć, dlaczego!

Album rozbrzmiewa echem nie tylko w Bibliotece Kongresu, ale także wśród fanów i krytyków. Kiedy o tym myślę, czuję ekscytację, ale i zdumienie. Nie jestem pewien, czy mogę usiąść i przesłuchać ten album i nie krzyknąć choć raz: „Niech ktoś zmniejszy ten pogłos!” [śmiech]

Myślę, że istnieje tutaj spójność tekstu i produkcji. Wszystko razem składa się na spójny krajobraz, muzyczne terytorium. Jestem szczęśliwy, że tak to się ułożyło.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleSoulfly na dwóch koncertach w Polsce
Next Article UK Subs, Kryzys, Bad Brais, Ignite, Tilt, Siekiera i Social Distortion na jednej kompilacji!
Aleksandra

    Related Posts

    Wywiad Biblioteki Kongresu z Larsem Ulrichem CZĘŚĆ 1.

    Lars Ulrich w wywiadzie sprzed 30 lat: „Zrobiliśmy to po swojemu”

    Lars Ulrich wspomina Lou Reeda

    Najczęściej czytane
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    12 sierpnia 2021

    Soundedit ’21: L@ Woman, czyli płyta The Doors w całości na żywo

    Instagram

    deathmagnetic.pl

    #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekina #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #legimi #bibliotekamiejskawłodzi
    Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
    Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
    #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórn #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórnia @klub_wytwornia #dezerter @dezerter_official #testdept @test_dept_official #zespółsztylety @zespolsztylety #badbreeding @badbreeding #interrobang?
    #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawi #jarekszubrycht @jarekszubrycht 
#skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki 
#mojahistoriametalu 
##wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 
#to #nie #jest #współpraca
    #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawie #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 🖤
#metal #szatan #pantuniestal #pantuniestał @pantuniestalcom #book #bookstagram #bookphotography #IamJarek 💜🤍  #ToNieJestWspółpraca #To #Nie #Jest #Współpraca #aMogłabyByć 😁
    Pokaż więcej... Zobacz nas na Instagramie
    O nas | Skład redakcji | Dołącz do redakcji | Współpraca
    2021 Deathmagnetic.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.