Każdego roku Biblioteka Kongresu wybiera 25 nagrań dźwiękowych będących wizytówką Amerykańskiej różnorodności i dziedzictwa, zwiększając tym samym świadomość ich ochrony dla przyszłych pokoleń. Wybierane utwory są „ważne kulturowo, historycznie lub estetycznie” oraz są „odbiciem życia w Stanach Zjednoczonych”. Obecnie w Rejestrze, założonym w 2002 roku, figuruje 450 nagrań, do których w tym roku dołączyła płyta „Master Of Puppets” Metalliki.
Obok „Master Of Puppets”, wyborem na rok 2015 okazały się się m.in. “Piano Man” Bill’ego Joela, “I Will Survive” Glorii Gaynor, “Where Did Our Love Go” The Supremes, “A Love Supreme” Johna Coltrane’a.
Czy ktoś kiedykolwiek pomyślał, że „Master Of Puppets”, płyta nagrana przez zespół unoszący się ponad mainstreamem w 1986r., będzie uhonorowana włączeniem jej do Rejestru Biblioteki Kongresu? Metallica jest uniżona i dumna, że dołącza do grona takich ikon, jak między innymi John Coltrane, Merle Haggard, Santana i George Carlin, jako rekrutów panteonu Amerykańskich nagrań 2015 roku. „Master Of Puppets” jest zbiorem utworów, które uważamy za decydujący moment w naszych latach formatywnych. Nie ma nic bardziej wzruszającego niż wyróżnienie jakie otrzymał ten album.
Lars Ulrich
Biblioteka Kongresu w opisie dotyczącym Master Of Puppets pisze, że album ten „ukazuje zespół powoli odchodzący od swej thrash metalowej historii, który odkrywa nowe rozwiązania”. Biblioteka odnosi się do szybkości i agresji Battery oraz docenia sprawność techniczną Kirka. „Jednakże to inne utwory przełamują ortodoksyjne podejście do thrashu” – Wyróżniona zostaje złożoność utworu Orion, chwytliwe riffy, zmiany tempa oraz czysta linia basu Cliffa Burtona (pełne opisy znajdziecie tutaj.)