• News Pit
    • Big4
    • Zagraniczne
    • Polskie
    • Koncerty
    • Wideo
  • Metallica
    • Met – newsy
    • Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    • Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    • Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
  • Kalendarz
  • Patronaty
    • Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    • Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
  • Konkursy
    • Biletowe
    • Płytowe
    • Książkowe
    • Inne
  • Wyrock
    • Wywiady
    • Felietony
    • Recenzje książek
    • Recenzje płyt
    • Fotorelacje
    • Relacje z wydarzeń
    • Gitarowe cukierki
    • Heavy Artworks
  • Garage Inc.
    • Waga lekka
    • Waga ciężka
    • Dodaj kapelę
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook Twitter Instagram
piątek, 31 marca
Facebook Instagram RSS
Death Magnetic
  • News Pit
    1. Big4
    2. Zagraniczne
    3. Polskie
    4. Koncerty
    5. Wideo
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

  • Metallica
    1. Met – newsy
    2. Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    3. Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    4. Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
    Featured
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    Recent
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    21 kwietnia 2021

    Symphony and Metallica – koncerty z kwietnia i listopada 1999 roku

    14 kwietnia 2021

    Kirka Hammetta sposób na covid-19

  • Kalendarz
  • Patronaty
    1. Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    2. Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    21 czerwca 2021

    Motörhead: 40. lecie No Sleep 'Till Hammersmith. Reedycja i niepublikowane nagrania

    21 czerwca 2021

    Black Sabbath rzucają wyzwanie fanom tworząc escape room online

  • Konkursy
    1. Biletowe
    2. Płytowe
    3. Książkowe
    4. Inne
    Featured
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    Recent
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    19 września 2018

    Konkurs: Wygraj wejściówkę na koncert Crowbar [Zakończony]

    2 lipca 2018

    Konkurs: Wygraj bilety na koncert Soulfly [ZAKOŃCZONY]

  • Wyrock
    1. Wywiady
    2. Felietony
    3. Recenzje książek
    4. Recenzje płyt
    5. Fotorelacje
    6. Relacje z wydarzeń
    7. Gitarowe cukierki
    8. Heavy Artworks
    Featured
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    Recent
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    7.8
    28 sierpnia 2020

    Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

    8.0
    19 czerwca 2020

    Neil Young: Recenzja płyty „Homegrown”

  • Garage Inc.
    1. Waga lekka
    2. Waga ciężka
    3. Dodaj kapelę
    Featured
    15 lutego 2017

    Varmia

    Recent
    9.0
    18 maja 2019

    ΙΛMONE

    9.0
    19 grudnia 2018

    Ribs In Coke

    7.2
    26 września 2018

    Backhand Slap

  • Współpraca
  • Kontakt
Death Magnetic
You are at:Home»Naszym zdaniem»Recenzje»PJ Harvey: Recenzja płyty „The Hope Six Demolition Project”

PJ Harvey: Recenzja płyty „The Hope Six Demolition Project”

0
By Michał Dudek on 20 kwietnia 2016 Naszym zdaniem, Płyty, Recenzje

Niegdysiejsza królowa grunge’u przedstawia nam kolejne stadium swojej muzyczno-osobowościowej ewolucji. „The Hope Six Demolition Project” to znów bardzo politycznie zaangażowana płyta, będąca kontynuacją kierunku obranego na „Let England Shake”.

Jeżeli wciąż pamiętacie i tęsknicie za PJ Harvey z przełomu lat 90/00, to w dalszym ciągu nie będziecie zachwyceni jej drogą rozwoju. Swoją przygodę z brudnym rockiem Polly zakończyła na albumie „Uh Huh Her”. Od czasów „White Chalk”, czyli od prawie 10. lat, eksperymentuje z instrumentarium oraz brzmieniem. O ile akustyczne „White Chalk” można było jeszcze tłumaczyć chęcią odetchnięcia po 15. latach gitarowego, hałaśliwego grania, o tyle „Let England Shake” oficjalnie potwierdził, że PJ Harvey zakończyła rockowy rozdział swojej kariery. Nowy album jest utrzymany w podobnym klimacie, jak poprzednik, a chociażby w „A Line in the Sand” Polly jest najdalej od takich utworów, jak „Meet Ze Monsta” czy „Who the Fuck?” jak to tylko możliwe. Gitarę elektryczną zamieniła na cytrę, a przesterowany, niski wokal zamieniła na niebiański sopran. Co prawda gitary elektrycznej jest tu więcej niż na „Let England Shake”, lecz nie jest ona wiodącym instrumentem, a raczej częścią bogatej aranżacji.

Chwytliwym, prostszym i singlowym numerem jest chyba tylko otwierający płytę „The Community of Hope” – typowy dla artystki, oparty na paru chwytach, lecz jakby bardziej optymistyczny… jedynie w warstwie muzycznej. Opowiada ona o beznadziei, która może mieć miejsce nawet w tak rozwiniętym miejscu na świecie, jak Waszyngton – jedno z największych miast Stanów Zjednoczonych. Płyta jest kolejną po „Let England Shake” poruszającą ważne społeczne tematy już nie tylko w jej rodzimej Anglii – inspiracją było odwiedzenie przez artystkę tak różnych miejsc jak Kosowo, Afganistan, czy wspomniany Waszyngton. Drugim bardziej gitarowym fragmentem jest „The Wheel”, który również okazał się singlem promującym płytę, a najcięższy okazuje się „The Ministry of Defence”. W muzyce PJ nie chodzi jednak o ciężar, dlatego tym razem większość aranżacji opartych jest na instrumentach dętych, które też są nowością w jej twórczości.

Należy również wspomnieć, że już samo tworzenie albumu było eksperymentem – muzycy przez miesiąc odbywali otwarte próby w londyńskim Somerset House, gdzie można było obserwować ich przy pracy i słuchać postępów nad tworzonym materiałem. W wielu aspektach jest więc on zupełną nowością w dyskografii PJ Harvey. Pomimo, że na pewno zostanie uznany za kolejny przełom i artystyczny sukces, ja wciąż tęsknię za grunge’ową Polly z okresu „To Bring You My Love” – „Uh Huh Her” i mam nadzieję, że jeszcze kiedyś sięgnie po swojego Gibsona Thunderbirda. W końcu czy jest na świecie coś piękniejszego, niż kobieta z gitarą?

Tracklista
1. „The Community of Hope”
2. „The Ministry of Defence”
3. „A Line in the Sand”
4. „Chain of Keys”
5. „River Anacostia”
6. „Near the Memorials to Vietnam and Lincoln”
7. „The Orange Monkey”
8. „Medicinals”
9. „The Ministry of Social Affairs”
10. „The Wheel”
11. „Dollar, Dollar”

PJ-Harvey-The-Hope-Six-Demolition-Project

Wyro(c)k

76%
76%
2 Minutes to Midnight

0-10 Sad But True
11-20 Bad Reputation
21-30 Wild Thing
31-40 Satisfaction
41-50 Another Brick in the Wall
51-60 Proud Mary
61-70 Highway To Hell
71-80 2 Minutes to Midnight
81-90 Ace of Spades
91-100 Master Of Puppets

  • Pierwsze wrażenie
    7
  • Wokal
    8
  • Instrumentarium
    8
  • Brzmienie
    8
  • Repeat mode
    7
  • User Ratings (2 Votes)
    9.1
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleZenek z Kabanosa o swoim solowym albumie, który trudno rozszyfrować
Next Article Black Country Communion powróci w 2017 roku
Michał Dudek
  • Facebook

Gdy w wieku 11 lat poznał "Nevermind" Nirvany, nic nigdy nie było już takie samo. Od tamtej pory pozostaje niezmiennie wierny swojej jedynej prawdziwej miłości - muzyce rockowej. Od 16 lat jeździ na koncerty, kolekcjonuje płyty, potrafi wymienić chronologicznie wszystkich członków The Fall. Zapatrzony w największych, ich wzorem pragnie rozsiewać... dobrą rockową nowinę!

Related Posts

People of the Haze: Recenzja płyty „Fastfood Breslau”

Recenzja płyty Lostbone – „Not Your Kind”

Przeciwpancerna zakonnica: recenzujemy Anti Tank Nun – 'Fire Follow Me’

Najczęściej czytane
25 sierpnia 2022

Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

23 września 2021

Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

17 sierpnia 2021

Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

15 sierpnia 2021

Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

12 sierpnia 2021

Soundedit ’21: L@ Woman, czyli płyta The Doors w całości na żywo

Instagram

deathmagnetic.pl

#soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórn #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórnia @klub_wytwornia #dezerter @dezerter_official #testdept @test_dept_official #zespółsztylety @zespolsztylety #badbreeding @badbreeding #interrobang?
#jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawi #jarekszubrycht @jarekszubrycht 
#skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki 
#mojahistoriametalu 
##wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 
#to #nie #jest #współpraca
#jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawie #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 🖤
#metal #szatan #pantuniestal #pantuniestał @pantuniestalcom #book #bookstagram #bookphotography #IamJarek 💜🤍  #ToNieJestWspółpraca #To #Nie #Jest #Współpraca #aMogłabyByć 😁
Instagram post 17998638943518384 Instagram post 17998638943518384
#jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwie #jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #IAMJAREK #book #bookstagram #metal #preorder #premiera #premieraroku 26.10.2022 #wydawnictwoczarne #czarne 
#zniżka -25% w przedsprzedaży!
@summerdyingloud DAY3 @summerdyingloud DAY3
Pokaż więcej... Zobacz nas na Instagramie
O nas | Skład redakcji | Dołącz do redakcji | Współpraca
2021 Deathmagnetic.pl

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.