• News Pit
    • Big4
    • Zagraniczne
    • Polskie
    • Koncerty
    • Wideo
  • Metallica
    • Met – newsy
    • Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    • Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    • Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
  • Kalendarz
  • Patronaty
    • Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    • Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
  • Konkursy
    • Biletowe
    • Płytowe
    • Książkowe
    • Inne
  • Wyrock
    • Wywiady
    • Felietony
    • Recenzje książek
    • Recenzje płyt
    • Fotorelacje
    • Relacje z wydarzeń
    • Gitarowe cukierki
    • Heavy Artworks
  • Garage Inc.
    • Waga lekka
    • Waga ciężka
    • Dodaj kapelę
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook Twitter Instagram
piątek, 23 maja
Facebook Instagram RSS
Death Magnetic
  • News Pit
    1. Big4
    2. Zagraniczne
    3. Polskie
    4. Koncerty
    5. Wideo
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

  • Metallica
    1. Met – newsy
    2. Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    3. Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    4. Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
    Featured
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    Recent
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    21 kwietnia 2021

    Symphony and Metallica – koncerty z kwietnia i listopada 1999 roku

    14 kwietnia 2021

    Kirka Hammetta sposób na covid-19

  • Kalendarz
  • Patronaty
    1. Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    2. Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    21 czerwca 2021

    Motörhead: 40. lecie No Sleep 'Till Hammersmith. Reedycja i niepublikowane nagrania

    21 czerwca 2021

    Black Sabbath rzucają wyzwanie fanom tworząc escape room online

  • Konkursy
    1. Biletowe
    2. Płytowe
    3. Książkowe
    4. Inne
    Featured
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    Recent
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    19 września 2018

    Konkurs: Wygraj wejściówkę na koncert Crowbar [Zakończony]

    2 lipca 2018

    Konkurs: Wygraj bilety na koncert Soulfly [ZAKOŃCZONY]

  • Wyrock
    1. Wywiady
    2. Felietony
    3. Recenzje książek
    4. Recenzje płyt
    5. Fotorelacje
    6. Relacje z wydarzeń
    7. Gitarowe cukierki
    8. Heavy Artworks
    Featured
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    Recent
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    7.8
    28 sierpnia 2020

    Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

    8.0
    19 czerwca 2020

    Neil Young: Recenzja płyty „Homegrown”

  • Garage Inc.
    1. Waga lekka
    2. Waga ciężka
    3. Dodaj kapelę
    Featured
    15 lutego 2017

    Varmia

    Recent
    9.0
    18 maja 2019

    ΙΛMONE

    9.0
    19 grudnia 2018

    Ribs In Coke

    7.2
    26 września 2018

    Backhand Slap

  • Współpraca
  • Kontakt
Death Magnetic
You are at:Home»Naszym zdaniem»Recenzja płyty The Sixpounder – „The Sixpounder”

Recenzja płyty The Sixpounder – „The Sixpounder”

1
By Bartosz Pietrzak on 3 czerwca 2014 Naszym zdaniem, Płyty, Recenzje

Z The Sixpounder zawsze miałem trochę pod górkę. Pierwszy raz o tym zespole usłyszałem gdy jego wokalista, Filip Sałapa, zasilił szeregi grupy Nergala w 1. edycji programu The Voice Of Poland. Koledzy metalowcy będący pod wrażeniem wrzasku frontmana mówili mi: „Posłuchaj sobie The Sixpounder, to jego zespół”. Znając mój wybredny gust odkładałem to na później i później, aż kilka lat po tych zdarzeniach przyszło mi się zmierzyć z drugim krążkiem grupy, o której w naszym kraju jest coraz głośniej. Muzycy postanowili nazwać to wydawnictwo po prostu „The Sixpounder”. Albumy self-titled kojarzyły mi się często z pewnego rodzaju podsumowaniem swojego stylu i sprawdzoną marką. Nie za wcześnie na takie zabiegi ze strony młodych muzyków?

The_Sixpounder

Zaczyna się przyjemnie – utwór 'Heaven’ to rasowy opener. Mimo to grupa z Wrocławia nie bawi się w niepotrzebne budowanie klimatu. Wiedzą doskonale, że zostali stworzeni do mocnego grania i to robią od samego początku. Jest to swojego rodzaju przekrój przez cały album – jest ostro, ale też łagodnie. W środku utworu rozbrzmiewają niespodziewanie dźwięki gitary akustycznej, a Frantic Phil nagle pokazuje, że potrafi śpiewać. Moje uszy zostały następnie zbombardowane oraz uraczone soczystymi gitarowymi flażoletami, których, jako gitarzysta, jestem wielkim fanem.

Ciężko ocenić każdy utwór z osobna. Warto jednak zaznaczyć, że każdy z kawałków trzyma tutaj podobny poziom i jest on jednocześnie wyższy niż ten zaprezentowany na pierwszym krążku The Sixpounder, „Going To Hell? Permission Granted!”. Materiał jest lepiej wyważony niż debiut zespołu i zdaje się wyraźnie uśmiechać w kierunku dokonań grup takich, jak Five Finger Death Punch. Doskonałym przykładem takich inspiracji są utwory takie, jak 'Faith’, 'Ten Thousand Teenage Killing Machines’ czy 'Dead Man Walking’. Recepta na sukces jest tu prosta – dużo krzyku, dobrych riffów, prostej, ale dynamicznej perkusji, od czasu do czasu melodyjny refren i obowiązkowo jedna, góra dwie ballady. Można się przyczepić, że jest to rozwiązanie standardowe, do bólu sprawdzone i zrobione nieco pod publikę.

Nie widzę jednak powodów takiego nadmiernego ględzenia. Materiał ma w sobie dużo mięsa, odpowiednie wyważenie niskich, środkowych i wysokich tonów, a przede wszystkim Frantic Phil (czy też Filip Sapała dla przyjaciół) doskonale wie jak kontrolować potęgę, którą reprezentują jego struny głosowe. Niech za rekomendację posłuży wspomniany numer 'Dead Man Walking’. Zazwyczaj nie cierpię ballad na albumach rockowo-metalowych. Sięganie po gitary akustyczne specjalnie w celu napisania jednego „ładnego” utworu raz na dwa lata mnie odrzuca i tutaj nie było inaczej – gdy usłyszałem zapowiadające spokojny utwór ambientowe wstawki byłem gotowy sięgać po wszelkie ostre przedmioty. Mimo to 'Dead Man Walking’ mnie do siebie przekonał z nawiązką. O dziwo, to naprawdę kawał porywającej muzyki.

Czy są tu słabsze momenty? Pewnie, że są – zawsze jakiś utwór będzie wypadał gorzej na tle innych. Większość kawałków powiela tutaj podobny schemat – brutalne zwrotki plus melodyjne refreny oraz mniej lub bardziej skoczny bridge. Do wyboru, do koloru – można powiedzieć. Jedyną poważniejszą wadą dla koneserów wymykającego się z ram gatunkowych grania może być fakt, że sporo utworów ma tutaj niemal identyczną budowę i podobny charakter. To, co dla jednych jest minusem, dla innych będzie jednak zaletą – każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Od bliźniaczo podobnego do Five Finger Death Punch (wracam do tego porównania ponownie, ale nasuwa się ono aż za mocno) 'Faith’, przez płynące 'The Betrayal’, a kończąc na zamykającym krążek mocnym 'The New World Order’.

„Chłopaków jest ostatnio wszędzie pełno, dowal im” – powiedział żartobliwie mój redakcyjny kolega tuż przed rozpoczęciem pisania tego tekstu. Zwrócę się tutaj jednak bezpośrednio do muzyków The Sixpounder. Chłopaki, trudno wam teraz dowalić. Jest to światowy poziom, a jeśli będziecie to sukcesywnie kontynuować, wróżę Wam świetlaną przyszłość. Nie zepsuć mi tego!

Tracklista:

01. Heaven
02. Faith
03. The Hourglass
04. Burn
05. The Asylum
06. Ten Thousand Teenage Killing Machines
07. The Betrayal
08. Let’s Have Dinner Baby
09. Dead Man Walking
10. The New World Order

Ocena: 8.5/10

Bartosz Pietrzak

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleSebastian Bach wystąpił jako Lady Gaga w „Sing Your Face Off'”
Next Article Hellyeah: album „Blood For Blood” w całości do odsłuchu
Bartosz Pietrzak
  • Website

Mój pierwszy kontakt z cięższą muzyką to "Live & Rare" KoRna. Potem poszło już z górki... Jeśli nie nerdzę nad tekstami to jestem na koncercie lub robię hałas ze swoim zespołem. Aha, bez swojej brody byłbym nikim. To samo tyczy się reszty redakcji.

Related Posts

The Sixpounder: Recenzja płyty „True To Yourself”

Besides: Recenzja płyty „Everything Is”

Agnostic Front: Recenzja płyty „Another Voice”

Najczęściej czytane
25 sierpnia 2022

Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

23 września 2021

Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

17 sierpnia 2021

Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

15 sierpnia 2021

Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

12 sierpnia 2021

Soundedit ’21: L@ Woman, czyli płyta The Doors w całości na żywo

Instagram

deathmagnetic.pl

#jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekina #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #legimi #bibliotekamiejskawłodzi
Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
#soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórn #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórnia @klub_wytwornia #dezerter @dezerter_official #testdept @test_dept_official #zespółsztylety @zespolsztylety #badbreeding @badbreeding #interrobang?
#jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawi #jarekszubrycht @jarekszubrycht 
#skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki 
#mojahistoriametalu 
##wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 
#to #nie #jest #współpraca
#jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawie #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 🖤
#metal #szatan #pantuniestal #pantuniestał @pantuniestalcom #book #bookstagram #bookphotography #IamJarek 💜🤍  #ToNieJestWspółpraca #To #Nie #Jest #Współpraca #aMogłabyByć 😁
Pokaż więcej... Zobacz nas na Instagramie
O nas | Skład redakcji | Dołącz do redakcji | Współpraca
2021 Deathmagnetic.pl

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.