• News Pit
    • Big4
    • Zagraniczne
    • Polskie
    • Koncerty
    • Wideo
  • Metallica
    • Met – newsy
    • Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    • Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    • Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
  • Kalendarz
  • Patronaty
    • Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    • Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
  • Konkursy
    • Biletowe
    • Płytowe
    • Książkowe
    • Inne
  • Wyrock
    • Wywiady
    • Felietony
    • Recenzje książek
    • Recenzje płyt
    • Fotorelacje
    • Relacje z wydarzeń
    • Gitarowe cukierki
    • Heavy Artworks
  • Garage Inc.
    • Waga lekka
    • Waga ciężka
    • Dodaj kapelę
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook Twitter Instagram
piątek, 23 maja
Facebook Instagram RSS
Death Magnetic
  • News Pit
    1. Big4
    2. Zagraniczne
    3. Polskie
    4. Koncerty
    5. Wideo
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

  • Metallica
    1. Met – newsy
    2. Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    3. Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    4. Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
    Featured
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    Recent
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    21 kwietnia 2021

    Symphony and Metallica – koncerty z kwietnia i listopada 1999 roku

    14 kwietnia 2021

    Kirka Hammetta sposób na covid-19

  • Kalendarz
  • Patronaty
    1. Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    2. Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    21 czerwca 2021

    Motörhead: 40. lecie No Sleep 'Till Hammersmith. Reedycja i niepublikowane nagrania

    21 czerwca 2021

    Black Sabbath rzucają wyzwanie fanom tworząc escape room online

  • Konkursy
    1. Biletowe
    2. Płytowe
    3. Książkowe
    4. Inne
    Featured
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    Recent
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    19 września 2018

    Konkurs: Wygraj wejściówkę na koncert Crowbar [Zakończony]

    2 lipca 2018

    Konkurs: Wygraj bilety na koncert Soulfly [ZAKOŃCZONY]

  • Wyrock
    1. Wywiady
    2. Felietony
    3. Recenzje książek
    4. Recenzje płyt
    5. Fotorelacje
    6. Relacje z wydarzeń
    7. Gitarowe cukierki
    8. Heavy Artworks
    Featured
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    Recent
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    7.8
    28 sierpnia 2020

    Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

    8.0
    19 czerwca 2020

    Neil Young: Recenzja płyty „Homegrown”

  • Garage Inc.
    1. Waga lekka
    2. Waga ciężka
    3. Dodaj kapelę
    Featured
    15 lutego 2017

    Varmia

    Recent
    9.0
    18 maja 2019

    ΙΛMONE

    9.0
    19 grudnia 2018

    Ribs In Coke

    7.2
    26 września 2018

    Backhand Slap

  • Współpraca
  • Kontakt
Death Magnetic
You are at:Home»Naszym zdaniem»Recenzja płyty In Flames – "Siren Charms"

Recenzja płyty In Flames – "Siren Charms"

0
By materonin on 22 października 2014 Naszym zdaniem, Płyty, Recenzje

Metalheadów można podzielić na dwie kategorie: tych pragnących z każdym krążkiem słyszeć to, co doskonale znają oraz na tych, którzy chcą by kapela nieustannie ich zaskakiwała. Wydając kolejne albumy, artyści prowadzą nierówną walkę o zachowanie równowagi pomiędzy tymi antagonistycznymi światami. In Flames podjęło na „Siren Charms” próbę znalezienia złotego środka pomiędzy tym co nowe, a tym co znane i cytując wioślarza zespołu Björna Gelotte’a: „Każda płyta jest nieco inna. Dla niektórych zmiany mogą wydawać się ogromne, ale my nie mamy takiego wrażenia.” I w pełni zgadzam się z tym stwierdzeniem, bo choć nowości się pojawiają, to nie są w stanie czymkolwiek zaskoczyć fanów In Flames.

In Flames: Recenzja płyty „Siren Charms”

OGÓLNE WRAŻENIE

Widząc nieco chłodne przyjęcie „Siren Charms” i niezbyt entuzjastyczne recenzje tego krążka podejrzewałem, że kapela frontowana przez Andersa Fridéna albo za bardzo się rozballadowała, albo popełniła autoplagiat, o co nie trudno biorąc pod uwagę, że to już ich 11. studyjne nagranie. W sprostowaniu swoich wizji nie pomógł również wcześniejszy odsłuch spokojnego, rockowego singla 'Through Oblivion’ oraz 'Rusted Nail’ z charakterystyczną dla tej kapeli melodyką gitar. I po wielokrotnym przesłuchaniu nowej płyty szwedzkiego zespołu muszę przyznać, że moje obawy się potwierdziły, bo jest znacznie lżej, ale paradoksalnie to nadal to samo In Flames w przyzwoitej odsłonie.

Dlaczego jedynie przyzwoitej? Bo mimo wszystko wolałem, gdy proporcje ballad do ostrzejszych kawałków były zachwiane na korzyść tych drugich i wielka szkoda, że tak solidny utwór jak 'Everything’s Gone’ jest niejako osamotniony ze swoją ciężkością na tym krążku. Nie oznacza to jednak, że pozostała dziesiątka wałków to coś w stylu 'Evil In A Closet’ z „Soundtrack To Your Escape”, bo na tym wydawnictwie panuje tendencja by po wprowadzeniu srogiego i obiecującego riffu natychmiast go zmiękczyć melodyjnym, lecz dość prostym i typowym refrenem. I o ile zdaje to egzamin w tytułowym 'Siren Charms’ czy w rewelacyjnym 'When The World Explodes’, to podcina skrzydła apetycznie zapowiadającemu się 'Monsters in the Ballroom’. Z drugiej strony znajdziemy tutaj epickie i zdecydowanie flamesowe solówki (’Filtered Truth’), energiczne, power metalowe wręcz riffy (’In Plain View’, 'With Eyes Wide Open’) i ciekawe instrumentarium, z którym In Flames od początku działalności lubiło eksperymentować.

https://www.youtube.com/watch?v=RolGi8WiWTg

INSTRUMENTARIUM I MIKS

In plus wypada old-schoolowa elektronika Örjana Örnkloo, który miał okazję już współpracować z Flamesami na wcześniejszych albumach. Klawisze i sample dobrze sprawdzają się w roli intra (’In Plain View’, 'Paralyzed’), outra (’Rusted Nail’) czy wspierając świetne wokale Andersa Fridéna oraz sztokholmskiej śpiewaczki Emilii Feldt, która urzeka syrenim głosem w 'When the World Explodes’. Nie można też przejść obojętnie obok zharmonizowanych i śpiewnych przebiegów gitar Engelina oraz Gelotte’a (’Monsters in the Ballroom’, 'Filtered Truth’, 'Dead Eyes’). Również perkusista Daniel Svensson zasługuje na uznanie chociażby takim kawałkiem jak 'Everything’s Gone’ z zagęszczonymi bellami.

To, co zawodzi na tym krążku, to m. in. grzeczna linia basowa Petera Iwersa, totalne zlewająca się z brzmieniem wioseł i aż prosząca się o rozbudowanie w tytułowym utworze. Niestety również refreny totalnie rozczarowują swoją prostotą i powtarzalnością, degradując gitary oraz bębny do ubogiego, monotonnego beatu, wyhamowującego dynamikę utworów. Zastanawiający jest też miks, który nie tylko przytłumia w 'Rusted Nail’ The Head Jester Choir, ale wręcz na siłę podciąga do góry suwaki poszczególnych instrumentów w lżejszych utworach, które stanowią przecież lwią część tego albumu. Nie zawsze „głośniej” oznacza „ciężej”.

In Flames: Recenzja płyty „Siren Charms”

PODSUMOWANIE

Krążek „Siren Charms” na pewno jest dobrym, lecz przez swoją zachowawczość i niuanse kompozycyjne jedynie dobrym albumem. Oczywiście polecam go fanom zarówno mocnych, jak i tych łagodniejszych brzmień spod znaku In Flames, choć na obu tych polach może on nieco zawodzić. Znajdziemy tutaj ciekawe i solidne utwory, podtopione przeciętnością i schematycznością innych, które same w sobie nie są kawałkami złymi, lecz pozostawiającymi głęboki muzyczny niedosyt. Tym razem nie staniemy w ogniu, ale na pewno to jeszcze nie koniec pożaru.

Tracklista:

01. In Plain View
02. Everything’s Gone
03. Paralyzed
04. Through Oblivion
05. With Eyes Wide Open
06. Siren Charms
07. When the World Explodes
08. Rusted Nail
09. Dead Eyes
10. Monsters in the Ballroom
11. Filtered Truth

Ocena: 6,5/10

Autor: Mateusz Sendecki

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleBlack Label Society zagra na 21. Przystanku Woodstock
Next Article Jim Root broni Slipknota przed zarzutem o braku zainteresowania uzależnieniem Paula Graya
materonin
  • Facebook

Sierżant rezerwy, spawacz i wokalisto-basista kapeli Heat Affected Zone. Jestem wyznawcą Dio oraz zwolennikiem grania, słuchania, podnoszenia i picia ciężkich rzeczy. Żeruję w mosh pitcie i wciągam kofeinę. "Second sun is rising to eclipse the first" STAY HEAVY! \m/

Related Posts

Recenzja płyty Inkwizycja – „Wojny nie będzie”

Recenzja płyty Queen – „Live At Rainbow ’74”

Recenzja płyty Karnivool – "Asymmetry"

Najczęściej czytane
25 sierpnia 2022

Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

23 września 2021

Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

17 sierpnia 2021

Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

15 sierpnia 2021

Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

12 sierpnia 2021

Soundedit ’21: L@ Woman, czyli płyta The Doors w całości na żywo

Instagram

deathmagnetic.pl

#jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekina #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #legimi #bibliotekamiejskawłodzi
Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
#soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórn #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórnia @klub_wytwornia #dezerter @dezerter_official #testdept @test_dept_official #zespółsztylety @zespolsztylety #badbreeding @badbreeding #interrobang?
#jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawi #jarekszubrycht @jarekszubrycht 
#skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki 
#mojahistoriametalu 
##wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 
#to #nie #jest #współpraca
#jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawie #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 🖤
#metal #szatan #pantuniestal #pantuniestał @pantuniestalcom #book #bookstagram #bookphotography #IamJarek 💜🤍  #ToNieJestWspółpraca #To #Nie #Jest #Współpraca #aMogłabyByć 😁
Pokaż więcej... Zobacz nas na Instagramie
O nas | Skład redakcji | Dołącz do redakcji | Współpraca
2021 Deathmagnetic.pl

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.