• News Pit
    • Big4
    • Zagraniczne
    • Polskie
    • Koncerty
    • Wideo
  • Metallica
    • Met – newsy
    • Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    • Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    • Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
  • Kalendarz
  • Patronaty
    • Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    • Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
  • Konkursy
    • Biletowe
    • Płytowe
    • Książkowe
    • Inne
  • Wyrock
    • Wywiady
    • Felietony
    • Recenzje książek
    • Recenzje płyt
    • Fotorelacje
    • Relacje z wydarzeń
    • Gitarowe cukierki
    • Heavy Artworks
  • Garage Inc.
    • Waga lekka
    • Waga ciężka
    • Dodaj kapelę
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook Twitter Instagram
czwartek, 22 maja
Facebook Instagram RSS
Death Magnetic
  • News Pit
    1. Big4
    2. Zagraniczne
    3. Polskie
    4. Koncerty
    5. Wideo
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

  • Metallica
    1. Met – newsy
    2. Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    3. Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    4. Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
    Featured
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    Recent
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    21 kwietnia 2021

    Symphony and Metallica – koncerty z kwietnia i listopada 1999 roku

    14 kwietnia 2021

    Kirka Hammetta sposób na covid-19

  • Kalendarz
  • Patronaty
    1. Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    2. Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    21 czerwca 2021

    Motörhead: 40. lecie No Sleep 'Till Hammersmith. Reedycja i niepublikowane nagrania

    21 czerwca 2021

    Black Sabbath rzucają wyzwanie fanom tworząc escape room online

  • Konkursy
    1. Biletowe
    2. Płytowe
    3. Książkowe
    4. Inne
    Featured
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    Recent
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    19 września 2018

    Konkurs: Wygraj wejściówkę na koncert Crowbar [Zakończony]

    2 lipca 2018

    Konkurs: Wygraj bilety na koncert Soulfly [ZAKOŃCZONY]

  • Wyrock
    1. Wywiady
    2. Felietony
    3. Recenzje książek
    4. Recenzje płyt
    5. Fotorelacje
    6. Relacje z wydarzeń
    7. Gitarowe cukierki
    8. Heavy Artworks
    Featured
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    Recent
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    7.8
    28 sierpnia 2020

    Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

    8.0
    19 czerwca 2020

    Neil Young: Recenzja płyty „Homegrown”

  • Garage Inc.
    1. Waga lekka
    2. Waga ciężka
    3. Dodaj kapelę
    Featured
    15 lutego 2017

    Varmia

    Recent
    9.0
    18 maja 2019

    ΙΛMONE

    9.0
    19 grudnia 2018

    Ribs In Coke

    7.2
    26 września 2018

    Backhand Slap

  • Współpraca
  • Kontakt
Death Magnetic
You are at:Home»Naszym zdaniem»Recenzja EP Last Grey Ocean – „Last Grey Ocean”

Recenzja EP Last Grey Ocean – „Last Grey Ocean”

0
By MattMarduk on 12 grudnia 2014 Naszym zdaniem, Płyty, Recenzje

Zespoły z północnej Polski w kończącym się roku są nadzwyczaj aktywne. Trójmiasto króluje w temacie. Pierwsze miesiące należały do gorącej trasy koncertowej zorganizowanej przez Blindead, półmetek wzbogacił Sinful Carrion, a koniec upiększył nam debiut gdańskiego zespołu Last Grey Ocean.  Zanim jednak przejdziemy do podsumowań, skupmy się na premierowym krążku ostatniego z wyżej wymienionych bandów.

Recenzja EP Last Grey Ocean - "Last Grey Ocean"

Pierwsze, co rzuca się w oczy to oczywiście okładka płyty. Na pozór prosta, czytelna, nie rażąca, ale z całą pewnością kryje się pod nią głębszy podtekst (przy okazji wywiadu, z pewnością dowiemy się o co chodzi). Pomijając piękne logo HeavyRock.pl na odwrocie opakowania, w środku znajdziemy kolejną ciekawą grafikę, spis twórców i co najważniejsze płytę. Płytę na której czeka nas blisko 24 minuty całkiem przyjemniej muzy.

Już na pierwszy rzut ucha widać, że piątka gdańszczan nie pieści się w tańcu. Zadziorne, gitarowe intro otwiera 'Mind Illusion’, a być może i przyszłą legendę. Po chwili rozwija się z tego przyjemny groove, który stosunkowo szybko zyskuje ostry, niemalże thrashowy wokal. Całość toczy się nie za szybko, ale też nie za wolno. Idealny wybór na początek przygody z opisywaną kapelą.

‘Facing The Wall’ to z kolei idealnie dobrany tytuł do numeru. Nie uświadczymy tu podniosłego wstępu, narastającej muzyki czy budowania napięcia. Słuchacz dostaje prosto w facjatę pełnią muzyki opatrzonej we wręcz hardcore’owy głos Szymona Czarnowskiego. Szok po uderzeniu przeradza się w równomierne kiwane głową i okazjonalny przytup. Manewr ten zawdzięczamy zgranej sekcji rytmicznej z gitarowymi, bądź, co bądź dość ciekawie jak na ten rodzaj muzyki rozbudowanymi partiami.

Jeszcze więcej melodii dostarcza trzeci na EPce utwór. ‘Collateral damage’ jest jednym z bardziej muzycznie zawiłych kawałków, jakie znajdziemy na krążku. Niestety kompozycyjnie nie wyróżnia się on niczym nadzwyczajnym na tle pozostałych, jest wręcz bezbarwny. Z tego też względu przejdę szybko do kolejnego numeru. ‘Beneath White Pillow’ swym mrocznym wstępem może z pewnością konkurować z utworami Behemotha. Wyrazisty bas i ogólny klimat sprawiają, że jest to zdecydowanie najlepszy utwór na „Last Grey Ocean”.

Przedostatni kawałek – ‘The Source’ – podobnie jak poprzednik ma mnóstwo swoistego uroku. To właśnie w takich kompozycjach gdańscy muzycy powinni lokować swój talent na dalszej drodze rozpoczynającej się właśnie kariery. Powolne tempo, dużo niskich, depresyjnych tonów to jest coś, co przyszli fani z pewnością pokochają. Jedynym mankamentem ‘The Source’ jest czas trwania. Nieco ponad trzy minuty to zdecydowanie zbyt mało jak na tak klimatyczny zbiór dźwięków. Niestety jest to najkrótszy utwór na płycie.

W wielkim finale z omawianą EPką żegna nas ‘Ashes of World’. Tematyka i co po niektóre nuty przywołują mi na myśl zespół Trivium, który zawsze będzie mi się ciepło kojarzył. No i oczywiście warto zaznaczyć fakt, że po raz pierwszy na krążku możemy uświadczyć konkretne gitarowe solo. Co prawda nie jest zbyt długie, czy nadto wyrafinowane, ale daje niezbędny czas na kontemplacje nad przesłuchanym materiałem.

Słowem zakończenia pragnę wytłumaczyć, że omówienie tylko wstępów i niekiedy rozwinięć utworów były zamierzone. Choć Last Grey Ocean serwuje bardzo przyjemną dawkę muzyki, to z przykrością muszę stwierdzić, że jak dla mnie zbyt monotonną. Motyw z pierwszych sekund ciągnie się przez całe, co prawda nie za długie kompozycje. To właśnie ten brak zmian sprawia, że 23 minuty przygody w zupełności wystarczają. Z drugiej strony nie ma się co dziwić. W końcu jest to debiut, czyli materiał testowy. To właśnie dzięki tej EPce zespół może dostroić się do swoich słuchaczy i vice versa…  Na koniec mojego wywodu pozostaje mi tylko życzyć chłopakom, aby jak najszybciej znaleźli swoją niszę na brutalnym polskim rynku muzycznym i zaczęli działać na wielką skalę. Powodzenia!

Ocena: 7/10

Spis utworów:
1. Mind Illusion
2. Facing the Wall
3. Collateral damage
4. Beneath White Pillow
5. The Source
6. Ashes of World

Autor: Mateusz Dudziński

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleAC/DC w lipcu zagra w Polsce
Next Article Megadeth ma nowego perkusistę?
MattMarduk
  • Facebook

Uzależniony od muzyki. Każdej. Bez względu na gatunek. Chłonę wszystko - od miejscowego undergroundu, aż po światowe legendy metalu. Otoczony dźwiękami całą dobę pisuję, czytuję i poznaję. W życiu kieruję się słowami, które zostawił po sobie Cliff Burton: "Nie wypalasz się od szybkiego życia. Wypalasz się od powolności i znudzenia."

Related Posts

God Is An Astronaut: Recenzja płyty „Helios | Erebus”

Dealer: Recenzja albumu „Dealer”

10 najlepszych polskich płyt metalowych: underground i debiuty 2014 roku

Najczęściej czytane
25 sierpnia 2022

Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

23 września 2021

Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

17 sierpnia 2021

Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

15 sierpnia 2021

Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

12 sierpnia 2021

Soundedit ’21: L@ Woman, czyli płyta The Doors w całości na żywo

Instagram

deathmagnetic.pl

#jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekina #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #legimi #bibliotekamiejskawłodzi
Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
#soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórn #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórnia @klub_wytwornia #dezerter @dezerter_official #testdept @test_dept_official #zespółsztylety @zespolsztylety #badbreeding @badbreeding #interrobang?
#jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawi #jarekszubrycht @jarekszubrycht 
#skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki 
#mojahistoriametalu 
##wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 
#to #nie #jest #współpraca
#jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawie #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 🖤
#metal #szatan #pantuniestal #pantuniestał @pantuniestalcom #book #bookstagram #bookphotography #IamJarek 💜🤍  #ToNieJestWspółpraca #To #Nie #Jest #Współpraca #aMogłabyByć 😁
Pokaż więcej... Zobacz nas na Instagramie
O nas | Skład redakcji | Dołącz do redakcji | Współpraca
2021 Deathmagnetic.pl

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.