• News Pit
    • Big4
    • Zagraniczne
    • Polskie
    • Koncerty
    • Wideo
  • Metallica
    • Met – newsy
    • Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    • Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    • Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
  • Kalendarz
  • Patronaty
    • Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    • Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
  • Konkursy
    • Biletowe
    • Płytowe
    • Książkowe
    • Inne
  • Wyrock
    • Wywiady
    • Felietony
    • Recenzje książek
    • Recenzje płyt
    • Fotorelacje
    • Relacje z wydarzeń
    • Gitarowe cukierki
    • Heavy Artworks
  • Garage Inc.
    • Waga lekka
    • Waga ciężka
    • Dodaj kapelę
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook Twitter Instagram
piątek, 23 maja
Facebook Instagram RSS
Death Magnetic
  • News Pit
    1. Big4
    2. Zagraniczne
    3. Polskie
    4. Koncerty
    5. Wideo
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

  • Metallica
    1. Met – newsy
    2. Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    3. Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    4. Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
    Featured
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    Recent
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    21 kwietnia 2021

    Symphony and Metallica – koncerty z kwietnia i listopada 1999 roku

    14 kwietnia 2021

    Kirka Hammetta sposób na covid-19

  • Kalendarz
  • Patronaty
    1. Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    2. Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    21 czerwca 2021

    Motörhead: 40. lecie No Sleep 'Till Hammersmith. Reedycja i niepublikowane nagrania

    21 czerwca 2021

    Black Sabbath rzucają wyzwanie fanom tworząc escape room online

  • Konkursy
    1. Biletowe
    2. Płytowe
    3. Książkowe
    4. Inne
    Featured
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    Recent
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    19 września 2018

    Konkurs: Wygraj wejściówkę na koncert Crowbar [Zakończony]

    2 lipca 2018

    Konkurs: Wygraj bilety na koncert Soulfly [ZAKOŃCZONY]

  • Wyrock
    1. Wywiady
    2. Felietony
    3. Recenzje książek
    4. Recenzje płyt
    5. Fotorelacje
    6. Relacje z wydarzeń
    7. Gitarowe cukierki
    8. Heavy Artworks
    Featured
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    Recent
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    7.8
    28 sierpnia 2020

    Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

    8.0
    19 czerwca 2020

    Neil Young: Recenzja płyty „Homegrown”

  • Garage Inc.
    1. Waga lekka
    2. Waga ciężka
    3. Dodaj kapelę
    Featured
    15 lutego 2017

    Varmia

    Recent
    9.0
    18 maja 2019

    ΙΛMONE

    9.0
    19 grudnia 2018

    Ribs In Coke

    7.2
    26 września 2018

    Backhand Slap

  • Współpraca
  • Kontakt
Death Magnetic
You are at:Home»Naszym zdaniem»Relacje»SepticFlesh, Krisiun, Diabolical, Science Of Disorder: Relacja z koncertu w Poznaniu U Bazyla [06.04.2019]

SepticFlesh, Krisiun, Diabolical, Science Of Disorder: Relacja z koncertu w Poznaniu U Bazyla [06.04.2019]

0
By Daniel Karwicki on 10 kwietnia 2019 Naszym zdaniem, Relacje, Wrażenia

W ostatni weekend, 6 i 7 kwietnia, zawitała do Polski trasa „Codex Omega Tour”, w ramach której SepticFlesh, jako główna atrakcja koncertów, promuje wydany dwa lata temu swój ostatni i rewelacyjny album studyjny „Codex Omega”. Ponadto grekom w zniszczeniu Poznania i Warszawy pomagały inne zacne hordy: Krisiun, Diabolical i Science Of Disorder.

Jako że mam w miarę blisko do Poznania to nie omieszkałem wybrać się w ostatnią sobotę do słynnego Bazyla, żeby wziąć udział w kolejnym metalowym święcie, tym bardziej że zestaw zespołów był zaiste mocny. Byłem też ciekawy, jak na żywo wypada SepticFlesh, ponieważ uwielbiam i cenię sobie tę grupę, a nie było mi dane wcześniej ujrzeć kwartetu w akcji. W tym miejscu chciałbym także podziękować towarzyszom podróży, Danielowi i Mariuszowi, za niezapomnianą atmosferę i materiały wideo, a Uli z Unbloody Shooting za wspaniałe zdjęcia.

Sam koncert rozpoczął się kilka minut przed czasem, kiedy na scenie zameldował się szwajcarski Science Of Disorder. Nie była mi dotąd znana twórczość formacji z kraju słynącego z banków, sera i zegarków więc zaciekawiony postanowiłem sprawdzić, co takiego mają do zaoferowania tworzącą ją muzycy. Szczerze mówiąc, nie były to jednak moje klimaty. Mieszanka metalcore’a i death metalu nie do końca do mnie trafia, lecz byli tacy, którym się to podobało. Mimo wszystko przyznam uczciwie, że to sprawny zespół i dobrze czuje się w tym, co gra – było to widoczne podczas ich występu, do którego nie mogę mieć żadnych zastrzeżeń. Była energia, dobre brzmienie i odpowiedni feeling. Uwagę zwracał też postawny i wytatuowany gitarzysta, który z pewnością wyróżnia się, gdziekolwiek się znajdzie. Szwajcarzy zagrali swój set nienagannie i z mocą dając tym samym do zrozumienia, że należy się z nimi liczyć.

Science Of Disorder (fot. Unbloody Shooting)

Po przerwie nadszedł czas na szwedzki Diabolical, który w lutym tego roku wydał swój nowy i piąty już album „Eclipse”. Na czele tego zespołu stoi gitarzysta/wokalista Sverker „Widda” Widgren udzielający się jednocześnie w Centinex i były członek Demonical. Pod sceną zrobiło się tłoczno, co świadczy o tym, że grupa ma w Polsce swoich fanów. Co nie powinno również dziwić, w koncertowej setliście dominowały utwory z ostatniej płyty – były m.in. ‘Requiem’, ‘Betrayal’, ‘The Fire Within’ czy zagrany na koniec ‘We Are Diabolical’. Zespół zadbał też o oprawę swojego występu. Muzycy byli zakapturzeni podczas grania pierwszej kompozycji, a w trakcie ich koncertu były wyświetlane wizualizacje. Dodatkową atrakcją, ku uciesze publiczności, była wręcz nienaganna konferansjerka w naszym rodzimym języku drugiego gitarzysty i wokalisty, Carla Stjärnlöva. Diabolical dał naprawdę świetny występ i po zasłużonej owacji zebranych w klubie udał się na odpoczynek, piwo i papierosa – potwierdzam to, bo na Sverkera i basistę Dana, oddającym się właśnie tym czynnościom, wpadliśmy w Bazylowym ogródku.

Diabolical (fot. Unbloody Shooting)

Następną formacją, która miała przypuścić zmasowany atak, był brazylijski Krisiun. Trzech braci, którzy grają razem w zespole od prawie trzech dekad i których łączy historia rodzinna sprawia, że są dzięki temu zgrani jak diabli i wiedzą jak zrobić show. Był ogień, było brutalnie i nie było czasu na złapanie oddechu, bo trio raz za razem, niczym seria z uzi, zapodawała utwór za utworem. Poleciały takie strzały jak chociażby ‘Ways Of Barbarism’, ‘Slaying Steel’, ‘Descending Abomination’, ‘Slain Fate’ czy ‘Vengeance’s Revelation’. Jakby jeszcze było mało, Brazylijczycy dowalili klasykiem w postaci ‘Ace Of Spades’, wiadomo kogo, podgrzewając atmosferę i rozpętując piekło. Na scenie i pod nią szalał jakiś nieokiełznany żywioł – Krisiun to maszyna koncertowa, która dosłownie masakruje i pozostawia po sobie zgliszcza. Wieloletnie doświadczenie, kilka dekad na scenie i oddanie własnej muzyce stanowią o sile tria. Kto był i doświadczył południowoamerykańskiego uderzenia, ten wie, o czym mowa.

Krisiun (fot. Unbloody Shooting)

Po nawałnicy, której sprawcą był Krisiun, nadeszła pora na chwilę wytchnienia i przygotowania się na głównie danie wieczoru, czyli SepticFlesh. A kiedy już grecy znaleźli się na scenie, nastąpił amok. Publiczność żywo reagowała na muzykę zespołu od samego początku. Kwartet skupił się na prezentowaniu materiału z ostatnich czterech płyt, a najwięcej utworów było z „Codex Omega”, z której to zagrane zostały: ’Portrait Of A Headless Man’, od którego koncert się zaczął, ‘Martyr’, ‘Enemy Of Truth’ i zamykający show ‘Dark Art’. Cofając się wstecz w dyskografii SepticFlesh, pojawiły się jeszcze ‘Prototype’ i ‘Prometheus’ z „Titan”, ‘The Vampire From Nazareth’ i ‘Pyramid God’ z The Great Mass, a z „Communion”: tytułowy, ‘Anubis’ i ‘Persepolis’.

SepticFlesh (fot. Unbloody Shooting)

Pod sceną panowało również istne szaleństwo, które wyglądało prawie jak walczący tłum z obrazu „Bitwa pod Grunwaldem” Matejki, a widok kolesia robiącego pompki w młynie – bezcenny. Na szczęście w przeciwieństwie do Grunwaldu nie było żadnych zwłok czy większych – chyba – ran i kontuzji. Energia, która emanowała od SepticFlesh, była odwzajemniona przez publiczność i na odwrót co przyczyniło się do pojawienia się prawdziwej chemii między muzykami i fanami. Zresztą o to chodzi na koncertach. Jeśli jest więź, jest dobrze; gorzej dla wszystkich, jeśli jej nie ma. Jednak zespół dobrze wiedział jak rozgrzać publikę i wycisnąć z niej ostatnie soki, a ta śpiewała, skandowała nazwę i dobrze się bawiła.

https://deathmagnetic.pl/wp-content/uploads/2019/04/Septicflesh-convert-video-online.com_.mp4

Dla mnie był to wspaniały koncert, który na pewno utkwi mi w pamięci. Wiem też, że wielu osobom także zapewnił niezapomniane wrażenia. Dodatkowym plusem była wzorcowa organizacja imprezy. Wszystko przebiegało bez problemów, a i brzmienie było soczyste i czytelne. To był mój kolejny koncert U Bazyla, z którego kolejny raz wróciłem do domu zadowolony. Cóż jeszcze rzec? Było kapitalnie i jak będę miał kolejną okazję zobaczyć SepticFlesh, to na pewno z niej skorzystam.

Poniżej fotorelacja z tego wydarzenia od UnbloodyShooting

SepticFlesh + Krisiun + Diabolical + Science Of Disorder: Fotorelacja z poznańskiego koncertu w Klubie u Bazyla [06.04.2019]

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleBlindead: Recenzja płyty „Niewiosna”
Next Article „Scorpions jest jak Metallica! „
Daniel Karwicki

    Miłośnik wszelkich odmian ciężkiej muzyki, Star Wars i egzotycznych miejsc. Mawia, że Jedi są spoko, ale Imperium też. Lubi dobrą książkę, film czy serial. Basista w stanie spoczynku. Grał w Island, Chainsaw, Puki' Mahlu i kilku innych zespołach. Od 30 lat w służbie metalu. Stay Heavy! \m/

    Related Posts

    SepticFlesh + Krisiun + Diabolical + Science Of Disorder: Fotorelacja z poznańskiego koncertu w Klubie u Bazyla [06.04.2019]

    Metal Mine 2017: (Foto)relacja z 2. edycji festiwalu w Wałbrzychu

    Ursynalia 2014: Relacja z drugiego dnia festiwalu

    Najczęściej czytane
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    12 sierpnia 2021

    Soundedit ’21: L@ Woman, czyli płyta The Doors w całości na żywo

    Instagram

    deathmagnetic.pl

    #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekina #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #legimi #bibliotekamiejskawłodzi
    Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
    Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
    #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórn #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórnia @klub_wytwornia #dezerter @dezerter_official #testdept @test_dept_official #zespółsztylety @zespolsztylety #badbreeding @badbreeding #interrobang?
    #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawi #jarekszubrycht @jarekszubrycht 
#skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki 
#mojahistoriametalu 
##wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 
#to #nie #jest #współpraca
    #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawie #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 🖤
#metal #szatan #pantuniestal #pantuniestał @pantuniestalcom #book #bookstagram #bookphotography #IamJarek 💜🤍  #ToNieJestWspółpraca #To #Nie #Jest #Współpraca #aMogłabyByć 😁
    Pokaż więcej... Zobacz nas na Instagramie
    O nas | Skład redakcji | Dołącz do redakcji | Współpraca
    2021 Deathmagnetic.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.