Organizator festiwalu Soundedit postanowił zabrać głos w sprawie miasta, które od lat wspomaga jego inicjatywę.
Jako dyrektor i pomysłodawca jedynej na Świecie imprezy poświęconej pracy producentów muzycznych informuję, iż Soundedit to całkowicie autorski projekt. Powstał i rozwija się w Łodzi konsekwentnie od siedmiu lat z pomocą Urzędu Miasta i Urzędu Wojewódzkiego.
Pomimo swego międzynarodowego charakteru, Festiwal od samego początku powstaje w oparciu o pracę łodzian oraz pomocy wielu lokalnych firm i instytucji. Dla mnie, jako dla organizatora tożsamość miejsca była zawsze kluczowym elementem sukcesu i postrzegania imprezy.
Podczas sześciu edycji na Festiwalu Soundedit wręczono dwadzieścia dwie nagrody „Człowieka ze Złotym Uchem”. Trafiły one do producentów współpracujących m.in z: Paulem McCartney’em, Depeche Mode, Freddie Mercury’m, Ozzy Osbourn’em, Kate Bush, Chrisem Botti, Adrea Bocelli, Bob’em Dylan’em, U2, Peterem Gabriel’em, Velvet Underground, Gary Moore’m czy Joy Division. Nasi laureaci obok „Człowieka ze Złotym Uchem” mają też w kolekcji zarówno nagrody Grammy, Brit Awards, MPG Awards, Oscary, jak i krajowe Fryderyki. Wszyscy oni doskonale czuli się w Łodzi i chcą tu wracać. Wielokrotnie podkreślali atmosferę panującą podczas Soundedit oraz chwalili wyjątkowy, niepowtarzalny charakter miasta.
Tym samym pragnę uciąć wszelkie krążące informacje o rzekomych przenosinach Festiwalu Soundedit do Poznania. Łódź stawia na kulturę i przekonany jestem, że Festiwal Soundedit ze swym unikatowym na światową skalę pomysłem i programem idealnie wpasowuje się w strategię miasta i będzie się tu rozwijał przez najbliższe lata.
Pragnę również poinformować, iż pokaz filmu „Metropolis” (realizowany przy wsparciu firmy Bilety24), który odbędzie się w CK Zamek w Poznaniu 29 października jest imprezą towarzyszącą siódmej edycji Festiwalu Soundedit. Impreza ma charakter promocyjny zarówno dla miasta, jak i marki Festiwalu.
Z uwagi na ustalenia ze sponsorem seansu, wydarzenie to musi odbyć się właśnie w poznańskim CK Zamek i nie jest finansowane z budżetu siódmej edycji Festiwalu Soundedit.
Maciej Werk