• News Pit
    • Big4
    • Zagraniczne
    • Polskie
    • Koncerty
    • Wideo
  • Metallica
    • Met – newsy
    • Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    • Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    • Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
  • Kalendarz
  • Patronaty
    • Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    • Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
  • Konkursy
    • Biletowe
    • Płytowe
    • Książkowe
    • Inne
  • Wyrock
    • Wywiady
    • Felietony
    • Recenzje książek
    • Recenzje płyt
    • Fotorelacje
    • Relacje z wydarzeń
    • Gitarowe cukierki
    • Heavy Artworks
  • Garage Inc.
    • Waga lekka
    • Waga ciężka
    • Dodaj kapelę
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook Twitter Instagram
piątek, 23 maja
Facebook Instagram RSS
Death Magnetic
  • News Pit
    1. Big4
    2. Zagraniczne
    3. Polskie
    4. Koncerty
    5. Wideo
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

  • Metallica
    1. Met – newsy
    2. Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    3. Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    4. Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
    Featured
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    Recent
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    21 kwietnia 2021

    Symphony and Metallica – koncerty z kwietnia i listopada 1999 roku

    14 kwietnia 2021

    Kirka Hammetta sposób na covid-19

  • Kalendarz
  • Patronaty
    1. Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    2. Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    21 czerwca 2021

    Motörhead: 40. lecie No Sleep 'Till Hammersmith. Reedycja i niepublikowane nagrania

    21 czerwca 2021

    Black Sabbath rzucają wyzwanie fanom tworząc escape room online

  • Konkursy
    1. Biletowe
    2. Płytowe
    3. Książkowe
    4. Inne
    Featured
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    Recent
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    19 września 2018

    Konkurs: Wygraj wejściówkę na koncert Crowbar [Zakończony]

    2 lipca 2018

    Konkurs: Wygraj bilety na koncert Soulfly [ZAKOŃCZONY]

  • Wyrock
    1. Wywiady
    2. Felietony
    3. Recenzje książek
    4. Recenzje płyt
    5. Fotorelacje
    6. Relacje z wydarzeń
    7. Gitarowe cukierki
    8. Heavy Artworks
    Featured
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    Recent
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    7.8
    28 sierpnia 2020

    Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

    8.0
    19 czerwca 2020

    Neil Young: Recenzja płyty „Homegrown”

  • Garage Inc.
    1. Waga lekka
    2. Waga ciężka
    3. Dodaj kapelę
    Featured
    15 lutego 2017

    Varmia

    Recent
    9.0
    18 maja 2019

    ΙΛMONE

    9.0
    19 grudnia 2018

    Ribs In Coke

    7.2
    26 września 2018

    Backhand Slap

  • Współpraca
  • Kontakt
Death Magnetic
You are at:Home»Newsy»Bring Me The Horizon – Sempiternal: recenzja

Bring Me The Horizon – Sempiternal: recenzja

1
By Matt on 1 maja 2013 Newsy

Dotychczasowe albumy Bring Me The Horizon sporo namieszały w stylistyce deathcore/metalcore, jednak do tej pory grupa była rozpoznawalna głównie w kręgu fanów takiego grania. Wydany właśnie „Sempiternal” wydaje się być poważnym kandydatem do zabrania Bring Me The Horizon w zupełnie nowe rejony i ma szansę dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców.

Radio nigdy nie było fanem czegoś, co określa się jako metalcore, jakież było więc moje zdziwienie, kiedy nie tak dawno usłyszałem na antenie radiowej Trójki „Shadow Moses”. Warto podkreślić, że nie była to godzina trzecia rano. Słuchając „Sempiternal” nie można oprzeć się wrażeniu, że będzie to zjawisko coraz częstsze, nawet biorąc pod uwagę liczbę decybeli serwowanych nam przez kwintet z Sheffield.

 

Trzeba powiedzieć jasno – taktyka, którą panowie obrali na nowym krążku niesie za sobą dość duże ryzyko, nowa płyta jest wyraźnie lżejsza niż „Suicide Season” czy choćby „Count Your Blessings”. Takie posunięcie to ryzyko utraty fanów, którzy oczekują od grupy kontynuacji dotychczasowej drogi, ale jednocześnie szansa (dość duża w tym przypadku) zdobycia nowych. Nie ulega wątpliwości, że na „Sempiternal” granica z deathcore została wyraźnie przesunięta w stronę metalcore. 

Krążek otwiera „Can You Feel My Heart” i właśnie ten numer jest najlepszą wykładnią nowego grania BMTH. Przede wszystkim na nowym albumie jest dość duża porcja elektroniki. Drugą wyraźną różnicą jest wokalista Oli Sykes, a dokładniej jego styl śpiewania – znacznie mniej jest znanego z poprzednich krążków deathcorowego stylu, a pojawia się więcej czystych wokali. Również charakterystyczną rzeczą są w przypadku tej grupy chórki, których na płycie usłyszycie całe mnóstwo. Rzecz raczej niecodziennie spotykana w takim gatunku, jak i ciężkim graniu generalnie. Tym bardziej, że owe chórki świetnie uzupełniają pracę wokalisty, a na koncertach będą zapewne wspaniałą szansą na pojedynki z publiką.

Numery na płycie możnaby podzielić na dwie grupy – do pierwszej z pewnością zaliczymy bardziej klimatyczne i spokojne kawałki, a do takich z pewnością należy „Sleepwalking”. W podobnym bujającym klimacie, który zaczyna się od samplowanego piano, utrzymany jest  „And The Snakes Start To Sing,  oraz ulepiony według podobnie klimatycznego przepisu „Seen It All Before”. W tej grupie (mimo mocnego wejścia) jest też „Crooked Young” , w którym pojawiają się ciekawe smyczki jako dodatek, podobnie zresztą jak w finałowym „Hospital for Souls”. Mając taki arsenał dobrych melodii nie może dziwić, iż wymieniony jako pierwszy „Sleepwalking” został wybrany jako jeden z singli promującycg to wydawnictwo.

httpvhd://www.youtube.com/watch?v=lir3dzYIhz0

Do drugiej grupy numerów zaliczają się kawałki bardziej przypominające klasyczne granie chłopaków z Sheffield. Kto więc gustuje w decybelach, z pewnością odnajdzie się w „Shadow Moses”. To popisowy numer z tej płyty, który ma szanse stać się klasykiem tej grupy. Zapewniam, że nie bez kozery został wybrany na singiel promujący ten album. Można spodziewać się, że to od tego kawałka kwintet będzie rozpoczynał koncerty w najbliższym czasie.

httpvhd://www.youtube.com/watch?v=-k9qDxyxS3s

Zdecydowanie większą dawkę decybeli zawiera też siejący gromy „Antivist”,  którego liryka mimo szczerych chęci raczej nie zagości na radiowej antenie. W tej grupie zapewne też odnotujemy „Empire (Let Them Sing)”. Rozpoczyna go Oli chwytliwą linią wokalną, aż prosi się, aby razem z nim krzyknąć linijkę „We’ve been surrounded by vicious circles”.

 httpvhd://www.youtube.com/watch?v=sA5hj7wuJLQ

Trudno rozbijać na atomy cały album, jednak mówiąc szczerze na tym krążku nie ma słabych kawałków. Starzy wyjadacze tudzież koneserzy tak zwanego klasycznego metalu mogą szydzić z takiego grania, jednak ten krążek już teraz jest kandydatem do bycia płytą roku w kategorii „metal”. Panowie zupełnie nie mają zresztą kompleksów i wcale nie kryją się z tym, że ich inspiracją wcale nie są takie tuzy, jak Megadeth czy Iron Maiden, a ot choćby Linkin Park. Kto jednak nie ma oporów przed takim myśleniem, zdecydowanie powinien zapoznać się z tym albumem. 

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleLars Ulrich o nowej płycie Metalliki: „Mam nadzieję, że do następnego albumu dojdzie, ale potrzeba na to troszeczkę czasu [śmiech]”
Next Article Gojira szykuje koncertowe DVD/BR z trasy promującej „L’Enfant Sauvage”
Matt

    Related Posts

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

    Najczęściej czytane
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    12 sierpnia 2021

    Soundedit ’21: L@ Woman, czyli płyta The Doors w całości na żywo

    Instagram

    deathmagnetic.pl

    #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekina #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #legimi #bibliotekamiejskawłodzi
    Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
    Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
    #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórn #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórnia @klub_wytwornia #dezerter @dezerter_official #testdept @test_dept_official #zespółsztylety @zespolsztylety #badbreeding @badbreeding #interrobang?
    #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawi #jarekszubrycht @jarekszubrycht 
#skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki 
#mojahistoriametalu 
##wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 
#to #nie #jest #współpraca
    #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawie #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 🖤
#metal #szatan #pantuniestal #pantuniestał @pantuniestalcom #book #bookstagram #bookphotography #IamJarek 💜🤍  #ToNieJestWspółpraca #To #Nie #Jest #Współpraca #aMogłabyByć 😁
    Pokaż więcej... Zobacz nas na Instagramie
    O nas | Skład redakcji | Dołącz do redakcji | Współpraca
    2021 Deathmagnetic.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.