Kolejna część chatów z australijskiego fan clubu Metalliki, 4horsemen.com. Tym razem głównym bohaterem jest Joel McIver, autor najlepszych i najbardziej obiektywnych książek o zespole. Chat odbył się w 2005 roku. Członkowie 4 horsemen przygotowali bardzo wiele ciekawych pytań, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Dowiemy się też więcej o samym pisarzu i o tym jak wygląda jego życie codzienne. Cała dyskusja odbyła się w dość luźnym stylu, postawiliśmy przybliżyć Wam ten klimat i pozostawić pisownię zbliżoną do oryginału.
Joel_McIver: dobry wieczor, headbangersi
demisjes: haha dobre
Pharmer4: hej Ho, Hej joel, witaj
axl409: witam panie McIver
Joel_McIver: yo yo yo!
demisjes: witaj Joel
Joel_McIver: cześć wszystkim!
whiteiris: hej pharmer przepraszam za spóźnienie, ale musiałem iść do pracy bo komputer w domu mi padł
Stitches: hej
Joel_McIver: przepraszam ze się trochę spóźniłem, ludziki
whiteiris: hej
axl409: w porządku
Joel_McIver: musiałem iść z dzieckiem do parku
axl409: witamy w chacie the 4 horsemen
demisjes: to również jest ważne!
Joel_McIver: dzięki!
demisjes: hah
Joel_McIver: i dzięki za zaproszenie
axl409: no i dzięki ze poświeciłeś czas na odpowiadana na pytania fanów
Pharmer4: nie ma problemu, Joel. teraz to rozkręćmy, na początek nasi ludzie będą zadawali pytania i czekali na odpowiedzi Joela.
axl409: ja chce być pierwszy
Joel_McIver: proszę bardzo!
Joel_McIver: wy wszyscy jesteście w Australii?
Stitches: nie
demisjes: ja jestem w Holandii
Stitches: tutaj Estonia
Joel_McIver: super – międzynarodowy chat!
Stitches: ciągle jesteś fanem Metalliki?
Joel_McIver: tak, kocham Metallikę i zawszę będę
demisjes: w jaki sposób twoja książka różni się od „So What! Dobrzy, wściekli i brzydcy” ?
Joel_McIver: nie pomija ich gównianych “dzieł”!
Pharmer4: powiedziałeś, że polowa książki powstała z wywiadów. w jaki sposób z tych mglistych wspomnień różnych ludzi wyciągnąć prawe?
Joel_McIver: posegregowałem je…
Joel_McIver: moja książka rożni sie tym od „So What! Dobrzy, wściekli i brzydcy”, że jest nieautoryzowana, a zatem występuje krytyka, której nie ma nigdzie indziej.
Joel_McIver: Pharmer4: wywiady są sprawdzone względem siebie, w taki sposób, że wspomnienia są skorelowane.

whiteiris: kiedy skończyłeś “Sprawiedliwość dla wszystkich,” byłeś wystraszony jak ludzie to przyjmą?
Joel_McIver: wszystko co mogłoby zostać odebrane jako oszczerstwo, albo wymysły, usunąłem.
Joel_McIver: wybierz:
Joel_McIver: nie, nie byłem wystraszony – byłem podniecony!
Joel_McIver: nie ma znaczenia, jeśli opinie są dobre czy złe, o ile są one rozsądnie uzasadnione.
Stitches: czy któryś z członków Metalliki widział twoją książkę, albo ją skomentował?
Joel_McIver: nic o tym nie wiem
Joel_McIver: sześć miesięcy temu robiłem wywiad z Larsem i nawet o tym nie wspomniał
axl409: interesuje cię ich opinia?
Joel_McIver: ja też o to nie pytałem!
Joel_McIver: tak, chciałbym usłyszeć ich opinię, ale wiem, że nigdy jej nie usłyszę
Pharmer4: powiedziałeś, że każdy kto lubi Load, czy Reload jest, albo zatwardziałym fanem, albo czymś innym, nie pamiętam już czym (chyba ignorantem) – ja je lubię i nie wpadłem w czarną dziurę, zawsze potrafię zauważyć ich wzloty i upadki, a mimo nadal to lubię Load i Reload. czasami niektóre rzeczy lekko mnie straszą – na przykład kiedy na moim ipodzie zaraz po mama said leci damage inc.
Joel_McIver: byłem krytyczny co do Loadów, możliwe, że za bardzo – są jednak niższej jakości niż inne albumy, to na pewno
demisjes: zgadzam się, mimo to wciąż je uwielbiam.
Stitches: nawet kill em all?
Joel_McIver: są na nich dobre utwory — aint my bitch, fuel
axl409: czy dostałeś emaile/listy od fanów, którym nie spodobała się twoja książka i czy dostałeś też od takich, którym się spodobała?
Joel_McIver: kill em all jest świetny!
Joel_McIver: dostałem setki maili
Joel_McIver: większość pozytywnych, ale niektórzy mnie nienawidzą!
axl409: jakieś kontakty przetrwały?
Joel_McIver: tak, jest pary fajnych gości, z którymi utrzymuję regularny kontakt
Pharmer4: myślę że Loady, były za bardzo “dopieszczone.” myśląc “za bardzo” chcę powiedzieć, że instynkt nie wystarczy, jednakże to ciągle niezłe gówna
Joel_McIver: nie zgadzam się
Joel_McIver: myślę, że Loady są źle napisane
demisjes: to po prostu inny rodzaj muzyki
Pharmer4: Joel, możesz pisać nick osoby, której odpisujesz?
Joel_McIver: tak, zły! 🙂
Joel_McIver: tak, zrobię to – przepraszam
axl409: nie ma za co
Pharmer4: w porządku
axl409: tak więc już nikt się nie pomyli
whiteiris: czy gdyby produkcja kill’em all była tak dobra jak przy load, reload to byłaby takim klasykiem jak jest dzisiaj?
Joel_McIver: whiteiris: dobre pytanie: podobał mi się produkcji na KEA, w tamtych czasach było to idealnie rozwiązane
whiteiris: całkowicie się zgadzam
Stitches: gdybyś miał szansę spędzenia jednego dnia z jakimś z członków Metalliki, kogo byś wybrał?
Joel_McIver: whiteiris: nie uważam też, że produkcja jest *tak dobra* na Loadach
Joel_McIver: Stitches: James – to fascynująca osoba
Stitches: spodziewałam się, że tak powiesz, większość ludzi by tak wybrała 😛
Joel_McIver: Stitches: on nie mówi wiele o sobie, więc byłoby ciekawie się czegoś od niego dowiedzieć
Pharmer4: hej, ja spotkałbym się z Kirkiem, ponieważ myślę, że mamy podobne zainteresowania
Joel_McIver: Stitches: Lars za dużo gada
Pharmer4: TAK!
axl409: czy faktycznie wolałeś pisać o późniejszym okresie kariery Metalliki, którego nie lubiłeś? czy może bardziej interesujące było pisanie o wcześniejszym okresie ich kariery?
Stitches: zauważyłam 😀
Joel_McIver: Pharmer4: Kirk też byłby dobry
Joel_McIver: axl409: oczywiście, że bardziej interesujące było pisanie o ich pierwszych dniach, ale późniejsza historia tez jest fascynująca – napster, playboy, Jason, odwyk i SKOM
demisjes: możesz mi coś więcej powiedzieć o jamesie, on ciągle jest tak wyluzowany, jak ostatnio?
Joel_McIver: demisjes: tak, odwyk i terapia bardzo go zmieniły
Joel_McIver: demisjes: ale oczywiście nie znam go osobiście

demisjes: oczywiście
Pharmer4: Demisjes – widziałeś zdjęcia jamesa na planie simpsonów? – wygląda na odciętego, nie cieszy się z bycia tam
whiteiris: kiedy rozmawiałem z jamesem w styczniu 2004 był bardzo zrelaksowany
Joel_McIver: Pharmer: james znienawidził też nagrania led zeppelin
Joel_McIver: whiteiris: gdzie do spotkałeś?
Pharmer4: nie wiedziałem, kiedy to było?
axl409: myślę, że zdjęcia z planu simpsonów były wyrwane z kontekstu, to moje zdanie. jestem pewien, ze dobrze sie bawił
Joel_McIver: Pharmer: sprawdź google/blabbermouth, nie pamiętam dokładnie, ale to niewyobrażalne!
demisjes: nie potrafię tego określić po zdjęciu
whiteiris: spotkałem go 3 razy w melbourne w australii w 1993, 1997, 2004
Pharmer4: axl – mam nadzieję!
Joel_McIver: whiteiris: wspaniale!
Pharmer4: Joel – na stronie naszego chaptera są zdjęcia Whiteirisa ze wszystkimi członkami zespołu z wstępu w 2004
Joel_McIver: pharmer: zobaczę je. tak nawiasem mówiąc, możemy zapisać tą konwersacje kiedy już się skończy?
whiteiris: wszyscy czterej wyglądali na bardzo zrelaksowanych, kiedyś tylko jason i james wychodzili na meet and greet.
Pharmer4: axl już na pewno to robi, ja to potem skopiuję i wkleję na stronę
axl409: tak, zapisujemy ten chat
Joel_McIver: whiteiris: myślę, że oni są dziś wyluzowani – pytanie tylko, ile energii w nich pozostało
Joel_McIver: pharmer: dzięki
Joel_McIver: axl409: dzięki
axl409: nie ma problemu
Joel_McIver: dam do tego link na mojej stronie
demisjes: Joel czy wiesz jak oni czuja sie z faktem, ze ich nowy album nie został dobrze przyjęty przez prasę i feanów?
Stitches: czy sądzisz, że Rob będzie miał wielki wpływ na ich nowy album?
Stitches: oops.
demisjes: miałem na myśli fanów
whiteiris: myślę, że roba zobaczymy na 2, może 3 albumach
Joel_McIver: demisjes: tak, zdali sobie sprawę z niskich wyników sprzedaży ST.A mówiąc, że było to wyzwanie – gówno prawda
Joel_McIver: stitches: obawiam się, że Rob nie weźmie udziału w tworzeniu utworów, ale zobaczymy
Joel_McIver: stitches: mam dla Roba olbrzymi szacunek
demisjes: mam nadzieję, że tylko James przejmie kontrolę i że wszyscy razem znowu zrobią wspaniałe rzeczy
Pharmer4: Joel – no właściwie, to jest wyzwanie, brak solówek, interesująca perkusja (na prawdę myślę, że jest interesująca, nie mówię tego żartobliwie) i do tego wszystko jest bardzo osobiste, ale te niektóre części refrenu – obrzydlistwo
Joel_McIver: demisjes: zależy co masz na myśli mówiąc wspaniale rzeczy…
demisjes: razem z larsem
Joel_McIver: Pharmer: jeżeli wyzywające = nudne to się zgadzam!
axl409: jestem przekonany, że będzie to wspólny wysiłek, rob dołączył do zespołu i od razu pozwolono mu podejmować decyzje
Joel_McIver: axl409: jakie decyzje?
demisjes: coś jak klasyczne albumy, tylko, że w 2005
Joel_McIver: demisjes: bardzo chciałbym to zobaczyć, ale nie sądzę, że James ma w sobie jeszcze tyle agresji
axl409: podejmować decyzje – trasa, był powodem trwalej zmiany w setliscie
Joel_McIver: axl409: tak, ale to raczej małe wydarzenie, prawda?
axl409: były jeszcze inne, ale ta jest ważna
Pharmer4: Joel – na prawdę podobają mi sie teksty, brzmienie jest dobre, ale słuchając tego ponownie zobaczysz, że wszystko tworzą podobne uczucia (nie w słowach, generalnie w brzmieniu)
axl409: nie do końca, ponieważ dawniej james mówił co mogą, a czego nie mogą grac
axl409: rob ich otworzył
Pharmer4: zgadzam się z tym – biorąc pod uwagę potrzebę kontroli Jamesa, to bardzo wiele
Joel_McIver: axl409: myślę, że kiedy w grę wejdą wielkie uczucia – które obejmą riffy, szybkość/ agresję/wściekłość – Rob nie będzie się liczył
whiteiris: mam nadzieje, że james powróci do pisania tekstów!!!
Joel_McIver: pharmer: nie jestem pewien czy rozumiem to w końcu co z tekstami/brzmieniem?
axl409: rob nigdy nie podejmował decyzji w pisaniu riffów, w żadnym zespole, wiec to może być po części jego wina nie zespole, ale zobaczymy, tak przypuszczam
demisjes: Joel jak wygląda twoje życie, na prawdę codziennie przeprowadzasz wywiady z rożnymi ludźmi czy jak to wygląda?
Pharmer4: wiele dobrych gówien wyszło ze współpracy, na przykład, „My life style determines my death style” wyszło od Kirka
Joel_McIver: axl: a co było w infectious grooves? 😉
Joel_McIver: demisjes: pisze dla 10 magazynów, piszę książki, piszę opisy CD i DVD i robię trochę w radiu i telewizji, tak więc jestem bardzo zajęty
Joel_McIver: pharmer: to dobry wers
demisjes: wydaje mi sie, że to fajne życie
Joel_McIver: demisjes: dzięki! Wczoraj przeprowadzałem wywiad z Old Man’s Child
Pharmer4: Joel, przepraszam, staram się być zwięzły – słowa są BARDZO interesujące, ale muzyka jest nieco powtarzalna, nawet James powiedział, że utwory mogły być krótsze
Joel_McIver: pharmer: tak, zgadzam sie!
axl409: infectious grooves, przyznaje, ze było to dawno, a od tamtej pory nie był w żadnym mniejszym zespole
Joel_McIver: axL: to prawda
Stitches: Joel, czy poleciłbyś swoją pracę jako sposób na karierę? czy to się opłaca?
demisjes: dobre pytanie stiches
whiteiris: wiem, ale napisać tekst to dla mnie wiele znaczy, gdyby śpiewał to ktoś inny, nie czułbym, że to napisałem
Pharmer4: myślę, że Rob jest bardzo różnorodny i jeżeli będą kontynuowali tą współpracę (którą dotychczas wprowadzali przez jamowanie przed występami ) to powinno być ciekawie.
Joel_McIver: Stitches: zależy czego chcesz od życia, ale ogólnie to tak, poleciłbym bycie dziennikarzem muzycznym – to jest zawsze ekscytujące, kiedy spotykasz bardzo ciekawych ludzi
Joel_McIver: Pharmer: trzymam kciuki!
demisjes: joel, kto stanął w miejscu?
Joel_McIver: demisjes: chodzi ci o wywiady?
demisjes: tak
axl409: przypominam wszystkim, proszę o 1 pytanie na raz, dzięki 🙂
Joel_McIver: demisjes: Lemmy, wszyscy ze Slayera, John Lydon, Tom Jones (tak, ten Tom Jones), Michael Hutchence, Jason Newsted, setki innych
Joel_McIver: oczywiście mustaine
Pharmer4: Michael [Kamen red.] był interesujący
Joel_McIver: Pharmer4: to był świetny gość

demisjes: Joel możesz powiedzieć coś więcej o Jasonie? Czy może wszystko zostało już powiedziane w gazetach/magazynach?
Pharmer4: taa, to ciekawe w jaki sposób go zastąpili, nie wiem jak się z tym czuć
Joel_McIver: demisjes: nikomu po za mną nie wyjaśnił jeszcze kwestii basu na AJFA
Joel_McIver: Pharmer: jep
axl409: jak według ciebie, prowadzi się wywiady z mustainem?
Pharmer4: więc nas wtajemnicz!
Joel_McIver: demisjes: lars i james wbili mu nóż w plecy
axl409: tak było, zgadzam się
Joel_McIver: axl: świetnie się prowadzi wywiady z davem, rozmawiałem z nim kilka razy i opowiada zdecydowanie najlepsze anegdoty – ale zawsze obwinia innych za swoje problemy!
axl409: i znowu sie zgodzę!
Pharmer4: wydaje się być dość inteligentny
Joel_McIver: Pharmer: właściwie to Lars i James wyciszyli bas – wszystko jest w książce
Joel_McIver: Pharmer: to bardzo mądry gość, szanuję go
Pharmer4: Joe i Bruce powiadali – kroimy swoje dzieci – kiedy usuwali świetne sceny. musiałeś tak robić w książce?
demisjes: Joel, czytałem książkę wygląda na to, ze Jason był przez jakiś czas wyobcowany w zespole
Pharmer4: pomiń teraz moje pytanie
Joel_McIver: demisjes: tak, jakieś 2 czy 3 lata przed odejściem
demisjes: to wstyd, ze tak może wyglądać zespół, nie rozumiem tego
Joel_McIver: Pharmer: nie zupełnie, wszystkie moje teksty są w książce
Pharmer4: czy sądzisz, że to męczenie go, kiedyś się zakończyło?
Joel_McIver: demisjes: został przez dobre zarobki i, że był członkiem największego zespołu świata
Joel_McIver: Pharmer: tak, to męczenie się skończyło, ale nigdy go nie traktowali jako równego sobie. Kirka też, ale go to chyba nie obchodzi
demisjes: Kirk jest za świetny
Pharmer4: OK, musimy zacząć zadawać jedno pytanie na raz. Jeżeli masz pytanie, napisz “pytanie” i czekaj na odpowiedź od Joela.
Joel_McIver: demisjes: tak, i to niedorzeczne, że nie nagrał solówek na St.A
Joel_McIver: Będę pisał “koniec” kiedy skończę odpowiadać
axl409: i moim zdaniem, dzięki bogu. Nie mam nic do Kirka, ale niektóre nie były dobre
Stitches: Pytanie: czy wiesz, że on czuł się bardziej zraniony po odejściu Jasona, niż reszta chłopaków?
Joel_McIver: Stitches: tak, wiedziałem o tym – powiedział to w gazecie -koniec-
whiteiris: pytanie: kiedy wyjdzie dłuższa wersja twojej książki?
Joel_McIver: whiteiris: w styczniu. znajdzie się tam dodatkowy rozdział o filmie i dodatkowo wywiady z Larsem i Davem -koniec-
axl409: ten wywiad z larsem przeprowadziłeś 6 miesięcy temu?
Joel_McIver: axL; tak -koniec-
Pharmer4: Pytanie – książka miała wyjaśnić niektóre mity dotyczące Metalliki, ale większość z nich hardcorowi fani już znali. był to rozdział bardziej skierowany do ludzi, którzy dopiero poznają Metallikę, czy przypomnienie historii reszcie fanów?
Pharmer4: ponadto, krążą opinie, że trochę barwiłeś niektóre historie a zwłaszcza mity. czy czujesz się z tym dobrze, będąc reporterem i autorem?
Joel_McIver: Pharmer: tak, dokładnie, ponieważ wiele z tych mitów to bardziej “wydarzenia,” które chciałem zbadać – na przykład to mit, że black album jest najlepszy albumem jaki dotychczas nagrali, itp. – koniec-
demisjes: Pytanie: czy możesz mi powiedzieć jak oni idą przez życie z taka górą pieniędzy w banku, są jeszcze trochę normalni, czy cały czas sie wywyższają?
Joel_McIver: Pharmer: jest to szeroko ocenione w książce i rozumiem, że nie każdemu się to podoba – ale czułem się tak silny w pewnych rzeczach, że musiałem je drążyć!! -koniec-
Pharmer4: potrafię to uszanować. tak długo jak ludzie będą czekać na opinie tak długo będzie się tworzyć historia
Joel_McIver: Pharmer: demisjes: są w gruncie rzeczy normalnymi ludźmi. pamiętaj, zapracowali ciężko na swoje pieniądze i za to należy im się szacunek –koniec-
Joel_McIver: Pharmer: tak
Pharmer4: zgadzam się. ludzie drwią z nich przez to, że maja tyle pieniędzy, a nie myślą realistycznie. zarobili je i mam nadzieje, że nacieszą się nimi co do centa.
demisjes: Pytanie: Czasem oglądam program telewizyjne i widzę tam tych celebrytow i nie podoba mi sie ich zachowanie.
Stitches: Pytanie: Joel, jeżeli juz słyszałeś nowy kawałek Kirka i Santany, co o nim myślisz? jak nie, to posłuchaj na www.metallica.com
Joel_McIver: mam pytanie do was wszystkich: jaki jest wasz ulubiony utwór Metalliki?

Pharmer4: stary, zadaj prostsze pytanie!
Stitches: nie mogę podać utworu, jest ich za dużo.
demisjes: dyers eve
Joel_McIver: hahahaha
demisjes: suuuuuuuuuuuper
Joel_McIver: wybierz jedną, Stitches!
whiteiris: ??????
demisjes: axl?
Joel_McIver: i ty whiteiris
whiteiris: to live is to die
axl409: remis, battery, god that failed i my world
Joel_McIver: świetny utwór
axl409: tam najważniejszy jest ten potężny riff
Pharmer4: tak na marginesie, Joel, ile czasu jesteś w stanie nam na to poświęcić?
Joel_McIver: Pharmer: powiedzmy następne 20 min?
Stitches: The unforgiven
Joel_McIver: Stitches: Nie słyszałem jeszcze kawałka z Santaną, posłucham wkrótce
Pharmer4: super, to zależy tylko i wyłącznie od cienie. to jest całkiem interesujące!!
Stitches: albo One
Joel_McIver: cieszę się pharmer!
demisjes: zgadzam się
demisjes: Pytanie: często tak robisz?
Stitches: albo sad but ture 😀
Stitches: true*
axl409: przypominamy wszystkim, którzy doszli, 1 pytanie na raz
demisjes: przepraszam
Pharmer4: witaj GHB!
Joel_McIver: demisjes: po raz pierwszy na webchacie – zrobiłem mnóstwo wywiadów potrzebnych do tej książki w telewizji i radiu
GreenHellBilly: dzięki
whiteiris: Joel-a jaki jest twój ulubiony?
demisjes: Pytanie: Axl lubisz Gun’snRoses?
whiteiris: witaj GHB
Joel_McIver: whiteiris: DISPOSABLE F***ING HEROES!! hahahahahahaha
axl409: tak ale nie axla, mój nick nie ma z nim nic wspólnego
whiteiris: bardzo fajnie
Joel_McIver: to nie jest thrash!!
demisjes: bodies fill the fields!!! [słowa Disposable Heroes red.]
Joel_McIver: back to the front!
axl409: pytanie:
demisjes: haha
axl409: jakie sukcesy odniosła książka jak dotąd?
Joel_McIver: axL; to wielki między narodowy produkt, bestseller w niektórych krajach
Pharmer4: co określa się mianem bestsellera?
axl409: to twoja najbardziej udana książka czy może jeszcze innej dałbyś takie miano?
Joel_McIver: Pharmer: znajduje Top 10/Top 50 itp. Największych książek w danym miejscu
Joel_McIver: axL; tak, najbardziej
whiteiris: Joel, jakie mniej znane zespoły thrashowe lubisz?
Pharmer4: wolisz Met czy M-Deth?
Joel_McIver: whiteiris: early death angel, dark angel, tankard
Joel_McIver: Pharmer: Met od zawsze
whiteiris: metal metal metal
GreenHellBilly: Oceniając dzisiejszą muzykę, Metallica stała się moim zdaniem legendą, czy czujesz, że istnieje parę zespołów, które mogą być kolejną Metalliką?
Pharmer4: książka o megadeth byłaby interesująca
Joel_McIver: whiteiris: Lubię też zespoły nie metalowe
demisjes: chłopaki, powinniście posłuchać MY CHEMICAL ROMANCE, są na prawdę nieźli !!!!!!!
whiteiris: też mam takie w sklepie muzycznym!!!!!!
Joel_McIver: Pharmer: właściwie to byłem brany pod uwagę jako potencjalny autor książki o Megadeth, ale Mustaine wybrał amerykańskiego pisarza – wydaje się być w porządku
Joel_McIver: whiteiris: super, gdzie jest ten sklep?
Pharmer4: OK powinniśmy się trzymać jednego pytania, GHB zadał dobre
axl409: tak, proszę, 1 pytanie naraz
Joel_McIver: GHB: sorry stary – moim zdaniem nikt nie stoi w kolejce do zastąpienia ich
Joel_McIver: GHB: tak nawiasem mówiąc to nie mogę się doczekać następnego albumu Slayera
axl409: pomimo twojej opinii na temat ich późniejszych materiałów?
Joel_McIver: axL; tak
![]()
whiteiris: Deniliquin, Nowa Południowa Walia, Australia
axl409: myślę, że to mówi wiele o Metallice
demisjes: Widziałem ich na fields of rock, są tak słabi, że zasnąłem? czy to może przez trawkę?
Stitches: Pytanie: czytałeś najnowszy numer Metal Hammer mi to co kerry king powiedział o Metallice?
Joel_McIver: axL: tak
Pharmer4: to smutne demisjes! Joel, to przez to, że ich stare rzeczy są tak dobre
GreenHellBilly: kto by to porównywał do dzisiejszych standardów? Wielu ludzi mówi, że BLS to nowoczesne Black Sabbath. Poza tym, nie ma się o martwić o kolejkę 😉
Joel_McIver: Stitches: tak, czytałem, nie powiedział nic czego nie powiedziałby wielu innym redaktorom, przeprowadzałem z nim wywiad dla Total Guitar i wydawał się być spojony w stosunku do nich
Pharmer4: Kerry żywi do każdego trochę agresji 🙂
whiteiris: dzięki za chat, Joel, ale pracuje w barze, tak wiec idę pracować, peace
Joel_McIver: GHB: dobre pytanie – nie jestem pewien do kogo by ich porównać. BLS jest moim zdaniem przeceniane, ale Zakk powala
demisjes: na razie!
Joel_McIver: whiteiris: do zobaczenia!
axl409: twoim zdaniem czemu ludzie lubią jak kerry king gnoi metallikę?
Joel_McIver: axl: kerry ma zdecydowane poglądy, podobnie jak wielu z nas – to wszystko
Joel_McIver: axl: ale Met zawiodła wielu ludzi, więc to zrozumiałe
axl409: myślę, że krytyka i jej konstruktywne aspekty są ok, ale w taki sposób jak robi to większość to jest trochę dziecinne. to moje zdanie
whiteiris: wielkie dzięki dla pharmera za zorganizowanie tego, musimy to powtórzyć kiedy ukarzesię nowa wersja książki, do zobaczenia 4horsemen, trzymajcie się
demisjes: joel: oni po prostu robią muzykę na swój sposób
Joel_McIver: axl: zgadzam się
Joel_McIver: whiteiris: wspaniale – w takim razie, do przyszłego razu!
Joel_McIver: demisjes: prawda
Pharmer4: do jutra
axl409: dzięki whiteiris
GreenHellBilly: Metallica jest moim ulubionym zespołem. co według ciebie jest najważniejsze w zespole metalowym, teksty, tempo?
Joel_McIver: GHB: ani to ani to — riffy!
demisjes: obydwa
Pharmer4: wiedziałem co odpowie joel!
axl409: joel, zgadzam się
demisjes: haha tak
Joel_McIver: GHB: tempo nie jest takie ważne dla nie ekstremalnego zespołu
Pharmer4: James kiedyś powiedział, że z AJFA mogli zrobić dwa albumy tymi wszystkimi riffami (to mógł być Lars, nie mam jak sprawdzić) – czy myślisz, ze byłoby dobrze ich wtedy ostudzić? moim zdaniem AJFA jest świetne, z wyjątkiem mixu
Joel_McIver: Pharmer: źle! też lubię AJFA
Pharmer4: dobra!
Pharmer4: (chodziło mi o twoją odpowiedź)
Joel_McIver: ****Blackened!!!!***
Joel_McIver: hahahahahah
axl409: kto jest twoim ulubionym członkiem metalliki?
Pharmer4: moja odpowiedz dotycząca najlepszej piosenki, tak nawiasem mówiąc jest to trapped under ice, albo może Hell Freezrs Over 😉

Joel_McIver: axl: teraz Rob
axl409: jakiś powód?
Joel_McIver: Pharmer: zdecydowanie 'Ronnie’
Joel_McIver: axl: jestem basistą
axl409: oh, ok dobrze wiedzieć
axl409: w takim razie zadam oczywiste pytanie
demisjes: ????
axl409: cliff, jason czy rob?
GreenHellBilly: LOL
demisjes: Clif
Stitches: Pytanie: czy grasz na jakichś instrumentach?
Pharmer4: tak – powiedział to już w tym wywiadzie!!!!
Joel_McIver: axl: Cliff miał wyjątkowy charakter, Jason był niezawodny, a Rob jest technicznie najlepszy
Joel_McIver: Stitches: bass, guitar, sitar
demisjes: Rob technicznie lepszy niż Clif?
Joel_McIver: demisjes: yep, wierz mi lub nie – ale za to Cliff był lepszym kompozytorem
demisjes: w takim razie czekam na nowy album!!!!!
axl409: muszę się zgodzić, ale rob gra dłużej, kto wie jak dobry mógłby być cliff
Joel_McIver: demisjes: ale w Tallice Rob nie używa wszystkich swoich umiejętności
axl409: lol
Pharmer4: Amen axl
Stitches: Pytanie: Jaki album zawiera najlepsze elementy gitarowe?
demisjes: Zgadzam sie axl
Joel_McIver: Stitches: gitara rytmiczna: Ride, albo Black — prowadząca: Puppets
GreenHellBilly: Jak się czujesz z tym , że Metallica jak i inne zespoły, wydają dziś rzeczy typu: figurki, bobble i całą resztę?
Joel_McIver: GHB: nic specjalnego nie odczuwam
demisjes: to jest do dupy
Pharmer4: masz jakieś?
demisjes: wydawajcie pieniądze na muzykę
axl409: bobble metalliki rządzą!
Joel_McIver: GHB: fani mogą kupować co chcą. ja bardziej bym się martwił o ceny biletów
demisjes: haha tak axl
Joel_McIver: Pharmer: nie za bardzo
Pharmer4: w Australii bilety są tanie =$50
demisjes: w holandii 70 euro, jebać to
Joel_McIver: Pharmer: tak samo jak w UK – nie są tanie jak masz 14 lat!
Pharmer4: bilety kosztują więcej organizatorów niż nas
GreenHellBilly: ja akceptuje ceny. rozumiem są one wysokie, żeby opłacić dodatkowe koszty występu, a co ty sądzisz o cenach biletów?
Joel_McIver: Pharmer: po części prawda
Pharmer4: pracowałem przy zbieraniu winogron, kiedy miałem 14 lat, nienawidziłem każdej minuty od mojego przyjazdu do tamtego miejsca, ale patrzę teraz na to z czułością (Ha!)
Joel_McIver: GHB: w bogatym kraju, może równowartość $40 US
Stitches: Pytanie: Jeżeli ktoś mówi, że Metallica się sprzedała, zgodzisz się, czy powiesz, żeby się zamknął?
Joel_McIver: Pharmer: ja zbierałem arbuzy w Bundaberg w 93, to prawie mnie zabiło!
demisjes: Joel, ja zawsze czytam AARDSCHOCK, lubisz?
Pharmer4: Bundaberg w Australii?
Joel_McIver: Stitches: pisałem o tym w mojej książce, napisałem o tym 20,000 słów!
Joel_McIver: demisjes: czasami, to jest dobre
Joel_McIver: Pharmer: tak
demisjes: Pytanie: czy to jest tylko po holendersku?
Pharmer4: to było w tym samym roku co ja, ale ty robiłeś 2000 tys. km od Queensland
Joel_McIver: demisjes: tak, ale czasami widzę ich europejskie magazyny i ich zawartość jest oczywiście
demisjes: Do każdego: jaki był wasz pierwszy występ Talliki?
demisjes: w którym roku?
Joel_McIver: demisjes: Justice 88
Pharmer4: 1993
demisjes: mój pierwszy 97, albo 98 w Werchter w Belgii
demisjes: było naprawdę świetnie
demisjes: to mnie rozwaliło
Joel_McIver: Pharmer: mam jeszcze jakieś 5 czy 10 minut
Stitches: Pytanie: ze wszystkich ludzi, z którymi przeprowadziłeś wywiad, kto był najsympatyczniejszy, kiedy zeszło na temat Metalliki?
Joel_McIver: Stitches: Mille Petrozza z Kreatora, albo Tont Scaglione z Whiplash
axl409: Pytanie: czy widziałeś Metallikę w ostatnich latach i co sądzisz o ich dzisiejszych występach?
Pharmer4: OK Joel, zakończymy, kiedy będziesz musiał (zwłaszcza jeśli masz żonę – nie chcemy ci narobić problemów 🙂 tak z ciekawości, ile lat ma każdy z nas?
Joel_McIver: axl: nie widziałem ich już trochę, ale DVD itp. Wydają się być super – ich występy na żywo są świetne!

demisjes: Ja mam 31 lat
Stitches: prawie 16, jestem dziewczyną
Joel_McIver: Pharmer: narobicie, mam 34 lata
Pharmer4: Whiteiris ma 34, a ja 26
GreenHellBilly: 31
axl409: po raz kolejny, dzięki za odpowiadanie w naszych chacie, Joel. coceniamy to
Stitches: Pytanie: kto był najbardziej wredny, kiedy dołączył do Metalliki? (jeżeli w ogóle ktoś był)
Pharmer4: GHB, każdy wie, że jesteś stary!
Joel_McIver: AxL; Cieszcie się, dzięki za zaproszenie
axl409: dzięki pharmer, on to zaaranżował!
demisjes: DAVE mustaine
demisjes: zuuoooo
Stitches: chciałabym, żeby odpowiedział Joel
Joel_McIver: wielu ludzi ich wtedy wkurzało – oczywiście mustaine, ale inni też
Pharmer4: dzięki za poświęcony czas, Joel. będziemy w kontakcie i poinformuję cię, kiedy ten chat znajdzie się na stronie i wyślę ci na maila poprawioną wersję (usunę niepotrzebne wpisy)
GreenHellBilly: dzięki za szansę pochatowania i zadania pytań, jak się czujesz robiąc takie rzeczy, co myślisz o stronach fanowskich, na przykład takiej jak ta Axla?
Joel_McIver: super. OK. chyba już pójdę – jeszcze jakieś pytania?
Stitches: czy jacyś ludzie nienawidzili Metalliki przez sprawę z Napsterem?
Joel_McIver:GHB: strony fanowskie rządzą!
axl409: całkowity lol
Joel_McIver: Stitches: tylko fani nienawidzili ich przez sprawę z Napsterem
Joel_McIver: muzycy to rozumieli
Stitches:o tym mysllelam
Stitches: myślałam*
demisjes: chłopaki, spadam, musze kupić prezent mojej dziewczynie, za 2 tygodnie zostanie lekarzem, tak więc, wam wszystkim i Joelowi wielkie dzięki! Kupię twoją książkę wkrótce! Na razie!
Joel_McIver: demisjes: buziaczki!
Joel_McIver: Też spadam, wpadajcie zobaczyć się ze mną na www.joelmciver.co.uk, kiedy tylko chcecie!
axl409: żeby ludzie się dowiedzieli, Joel, gdzie najlepiej kupić twoją książkę?
Stitches: ok, dzięki Joel 🙂
Joel_McIver: i dzięki Pharmer, wyślij mi zapis z tego chatu!
axl409: ponownie, wielkie dzięki za chat!
Joel_McIver: Amazon.com or .co.uk
Joel_McIver: PAAAAAAAAAAAAAAAAA