• News Pit
    • Big4
    • Zagraniczne
    • Polskie
    • Koncerty
    • Wideo
  • Metallica
    • Met – newsy
    • Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    • Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    • Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
  • Kalendarz
  • Patronaty
    • Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    • Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
  • Konkursy
    • Biletowe
    • Płytowe
    • Książkowe
    • Inne
  • Wyrock
    • Wywiady
    • Felietony
    • Recenzje książek
    • Recenzje płyt
    • Fotorelacje
    • Relacje z wydarzeń
    • Gitarowe cukierki
    • Heavy Artworks
  • Garage Inc.
    • Waga lekka
    • Waga ciężka
    • Dodaj kapelę
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook Twitter Instagram
środa, 18 czerwca
Facebook Instagram RSS
Death Magnetic
  • News Pit
    1. Big4
    2. Zagraniczne
    3. Polskie
    4. Koncerty
    5. Wideo
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

  • Metallica
    1. Met – newsy
    2. Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    3. Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    4. Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
    Featured
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    Recent
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    21 kwietnia 2021

    Symphony and Metallica – koncerty z kwietnia i listopada 1999 roku

    14 kwietnia 2021

    Kirka Hammetta sposób na covid-19

  • Kalendarz
  • Patronaty
    1. Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    2. Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    21 czerwca 2021

    Motörhead: 40. lecie No Sleep 'Till Hammersmith. Reedycja i niepublikowane nagrania

    21 czerwca 2021

    Black Sabbath rzucają wyzwanie fanom tworząc escape room online

  • Konkursy
    1. Biletowe
    2. Płytowe
    3. Książkowe
    4. Inne
    Featured
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    Recent
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    19 września 2018

    Konkurs: Wygraj wejściówkę na koncert Crowbar [Zakończony]

    2 lipca 2018

    Konkurs: Wygraj bilety na koncert Soulfly [ZAKOŃCZONY]

  • Wyrock
    1. Wywiady
    2. Felietony
    3. Recenzje książek
    4. Recenzje płyt
    5. Fotorelacje
    6. Relacje z wydarzeń
    7. Gitarowe cukierki
    8. Heavy Artworks
    Featured
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    Recent
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    7.8
    28 sierpnia 2020

    Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

    8.0
    19 czerwca 2020

    Neil Young: Recenzja płyty „Homegrown”

  • Garage Inc.
    1. Waga lekka
    2. Waga ciężka
    3. Dodaj kapelę
    Featured
    15 lutego 2017

    Varmia

    Recent
    9.0
    18 maja 2019

    ΙΛMONE

    9.0
    19 grudnia 2018

    Ribs In Coke

    7.2
    26 września 2018

    Backhand Slap

  • Współpraca
  • Kontakt
Death Magnetic
You are at:Home»Naszym zdaniem»Recenzje»Zeal & Ardor: Recenzja płyty „Devil Is Fine”

Zeal & Ardor: Recenzja płyty „Devil Is Fine”

0
By Lockheed on 9 stycznia 2017 Naszym zdaniem, Płyty, Recenzje

Mógłbym wysilić się tutaj i popełnić wymuszony wstęp, w którym opowiedziałbym, jak to światu pełnemu utyskujących na brak muzyki autentycznie odkrywczej, objawia się nagle dzieło świeże i wszystkim szczęki opadają do samej ziemi. Tylko po co mielibyście potem takie wywody czytać, skoro można odpalić „Devil is Fine” i samemu zdać sobie sprawę, że całe to malkontenctwo jest bez cienia wątpliwości przedwczesne. Bo Diabeł wciąż ma się naprawdę nieźle.

Manuel Gagneux to człowiek, który dotychczas bawił się muzyką w internecie, sklecał dla ludzi piosenki stanowiące miksy rozmaitych gatunków – i jedno z zamówień internautów wzbudziło jego szczególną uwagę. Do tego stopnia, że mariaż muzyki spirituals z black metalem zaczął żyć własnym życiem. Z jednego utworu stał się całą płytą, następnie został oprawiony i wydany, gdy internetowa popularność osiągnęła już pewien poziom. I oto Zeal & Ardor może zagościć na półkach, na przekór tym mówiącym o skostniałości gatunku.

„Devil is Fine” nie jest płytą doskonałą – jak na tak krótki twór, zbyt wiele tu zapychaczy. Ale gdy odejmiemy męczące interludia w postaci trylogii 'Sacrilegium’, dostaniemy sześć utworów znakomitych i wciągających. Mało czy dużo? I tak, i tak.

Otwierający całość numer tytułowy natychmiast zaraża klimatem – przenosi na pola bawełny między niewolników pomału odkrywających satanizm i żywiących pragnienie buntu przeciw ciemiężycielom. Piosenka ta świetnie oddaje wszystkie walory tego materiału. Kapitalne, esencjonalnie „czarne” chóralne zaśpiewy kołyszą, by zaraz ustąpić typowo blackowemu natarciu. Początkowe zaskoczenie zastępuje uśmiech, bo tej konwencji nie byłem w stanie nie kupić. Rytmy porywają, by chwilę potem utonąć w zalewie instrumentalnego ataku. Rzecz niepozbawiona komercyjnego potencjału – kolejne wersy słuchacz powtarza z wokalistą praktycznie mimowolnie. W tym klimacie utrzymany jest nawet jeszcze lepszy kawałek 'Blood in the River’, obok nich występuje zaś ponure, niepokojące bluesowanie 'What Is a Killer Like You Gonna Do Here’ czy najbardziej blackowy tutaj 'Children’s Summon’. Ostatni jest zresztą najsłabszą z pełnoprawnych kompozycji, chyba właśnie ze względu na największą generyczność. Brzmi fajnie, transowo, ale traci posmak egzotyki i nowości, które tak dobrze wypadają w pozostałych numerach,

Wspomniane już 'Sacrilegium’ to prosty, trzyczęściowy przerywnik, który trwa zdecydowanie za długo i rozbija spójność tego materiału. Nie ma muzycznie nic z nim wspólnego i zmierza donikąd – do tego sam się dłuży i po prostu błagaj o przełączenie. Zamiast tego można było dać po prostu jeszcze jeden utwór i całość nic by na tym nie straciła. Zamiast tego właściwy materiał otrzymujemy krótki, zostawiający z uczuciem niedosytu. Więc odtwarzamy go jeszcze raz. I jeszcze raz. I łapiemy się na tym, że wracamy i wracamy w ten wykreowany przez Gagneux świat.

Zeal & Ardor udało się wstrzelić w niszę dotychczas praktycznie niezagospodarowaną, stworzyć coś faktycznie odkrywczego i zaostrzyć apetyt na kolejne wydawnictwa utrzymane w takiej estetyce. Spodziewać się możemy na pewno więcej utworów od samego Manuela, ale ciekawi mnie, czy podąży za nim ktoś inny. Ja bardzo chętnie zanurzę się jeszcze raz w te przepastne pola bawełny i krzyknę z rozgniewanymi niewolnikami „Good Lord is the one that brings the fire!”

Tracklista
1. Devil Is Fine
2. In Ashes
3. Sacrilegium I
4. Come On Down
5. Children’s Summon
6. Sacrilegium II
7. Blood in the River
8. What Is a Killer Like You Gonna Do Here
9. Sacrilegium III

zeal and ardor

WYRO(C)K

86%
86%
Ace of Spades

0-10 Sad But True
11-20 Bad Reputation
21-30 Wild Thing
31-40 Satisfaction
41-50 Another Brick in the Wall
51-60 Proud Mary
61-70 Highway to Hell
71-80 2 Minutes to Midnight
81-90 Ace of Spades
91-100 Master of Puppets

  • PIERWSZE WRAŻENIE
    9
  • INSTRUMENTARIUM
    8
  • WOKAL
    8
  • BRZMIENIE
    8
  • REPEAT MODE
    10
  • User Ratings (5 Votes)
    8.4
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleJankiel (ex-Acid Drinkers) prezentuje pierwszy klip Department
Next Article Znamy supporty przed marcowymi koncertami Antimatter
Lockheed

    Schodzę pod ziemię i wydobywam dźwięki - im cięższe, tym lepiej. Bluźnierstwo, alkohol, nienawiść, śmierć - cała ta piwnica obficie podlana popkulturowym sosem. Limitowany do 66 kopii, ale zazwyczaj niepowtarzalny.

    Related Posts

    Magnum: Recenzja płyty „The Valley Of Tears – The Ballads”

    Podsumowanie ro(c)ku DeathMagnetic.pl 2016 #4: Recenzje płyt i książek

    Traffic Junky: Recenzja płyty ”Desert Carnival”

    Najczęściej czytane
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    12 sierpnia 2021

    Soundedit ’21: L@ Woman, czyli płyta The Doors w całości na żywo

    Instagram

    deathmagnetic.pl

    #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekina #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #legimi #bibliotekamiejskawłodzi
    Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
    Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
    #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórn #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórnia @klub_wytwornia #dezerter @dezerter_official #testdept @test_dept_official #zespółsztylety @zespolsztylety #badbreeding @badbreeding #interrobang?
    #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawi #jarekszubrycht @jarekszubrycht 
#skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki 
#mojahistoriametalu 
##wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 
#to #nie #jest #współpraca
    #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawie #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 🖤
#metal #szatan #pantuniestal #pantuniestał @pantuniestalcom #book #bookstagram #bookphotography #IamJarek 💜🤍  #ToNieJestWspółpraca #To #Nie #Jest #Współpraca #aMogłabyByć 😁
    Pokaż więcej... Zobacz nas na Instagramie
    O nas | Skład redakcji | Dołącz do redakcji | Współpraca
    2021 Deathmagnetic.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.