• News Pit
    • Big4
    • Zagraniczne
    • Polskie
    • Koncerty
    • Wideo
  • Metallica
    • Met – newsy
    • Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    • Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    • Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
  • Kalendarz
  • Patronaty
    • Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    • Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
  • Konkursy
    • Biletowe
    • Płytowe
    • Książkowe
    • Inne
  • Wyrock
    • Wywiady
    • Felietony
    • Recenzje książek
    • Recenzje płyt
    • Fotorelacje
    • Relacje z wydarzeń
    • Gitarowe cukierki
    • Heavy Artworks
  • Garage Inc.
    • Waga lekka
    • Waga ciężka
    • Dodaj kapelę
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook Twitter Instagram
czwartek, 22 maja
Facebook Instagram RSS
Death Magnetic
  • News Pit
    1. Big4
    2. Zagraniczne
    3. Polskie
    4. Koncerty
    5. Wideo
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

  • Metallica
    1. Met – newsy
    2. Sprzęt
      • Gitary Jamesa Hetfielda
      • Gitary Kirka Hammetta
      • Perkusje Larsa Ulricha
      • Gitary Roberta Trujillo
      • Gitary Jasona Newsteda
      • Gitary Cliffa Burtona
      • Gitary Dave’a Mustaine’a
      • Kostki Metalliki
    3. Nowhere Else To Roam
      • Cytaty
      • Słownik
      • Tatuaże Jamesa Hetfielda
    4. Media
      • Bootlegi audio
      • Bootlegi video
    Featured
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    Recent
    22 kwietnia 2021

    S&M i S&M2 w opinii słuchaczy [Ankieta]

    21 kwietnia 2021

    Symphony and Metallica – koncerty z kwietnia i listopada 1999 roku

    14 kwietnia 2021

    Kirka Hammetta sposób na covid-19

  • Kalendarz
  • Patronaty
    1. Zaprzyjaźnione kluby
      • Progresja
      • Rudeboy Club
      • Stodoła
    2. Zaprzyjaźnione agencje
      • Go Ahead
      • KnockOut Productions
      • Live Nation
      • Metal Mind Productions
      • P.W. Events
      • Prestige MJM
      • Left Hand Sounds
    Featured
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    Recent
    9 sierpnia 2021

    Black Sabbath: Reedycja albumu „Technical Ecstasy” w wersji Deluxe Edition

    21 czerwca 2021

    Motörhead: 40. lecie No Sleep 'Till Hammersmith. Reedycja i niepublikowane nagrania

    21 czerwca 2021

    Black Sabbath rzucają wyzwanie fanom tworząc escape room online

  • Konkursy
    1. Biletowe
    2. Płytowe
    3. Książkowe
    4. Inne
    Featured
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    Recent
    25 sierpnia 2019

    Summer Dying Loud: Wygraj karnet na festiwal! [Zakończony]

    19 września 2018

    Konkurs: Wygraj wejściówkę na koncert Crowbar [Zakończony]

    2 lipca 2018

    Konkurs: Wygraj bilety na koncert Soulfly [ZAKOŃCZONY]

  • Wyrock
    1. Wywiady
    2. Felietony
    3. Recenzje książek
    4. Recenzje płyt
    5. Fotorelacje
    6. Relacje z wydarzeń
    7. Gitarowe cukierki
    8. Heavy Artworks
    Featured
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    Recent
    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    7.8
    28 sierpnia 2020

    Metallica: Recenzja wydawnictwa „S&M2”

    8.0
    19 czerwca 2020

    Neil Young: Recenzja płyty „Homegrown”

  • Garage Inc.
    1. Waga lekka
    2. Waga ciężka
    3. Dodaj kapelę
    Featured
    15 lutego 2017

    Varmia

    Recent
    9.0
    18 maja 2019

    ΙΛMONE

    9.0
    19 grudnia 2018

    Ribs In Coke

    7.2
    26 września 2018

    Backhand Slap

  • Współpraca
  • Kontakt
Death Magnetic
You are at:Home»Naszym zdaniem»Recenzje»Aterra: Recenzja płyty „All Born in Pain”

Aterra: Recenzja płyty „All Born in Pain”

0
By Lockheed on 7 lutego 2016 Naszym zdaniem, Płyty, Recenzje

Na warszawską załogę Aterra natknąłem się przypadkiem, gdy wiedziony ciekawością wybrałem się na poznański koncert organizowany w ramach wspólnej trasy, którą swego czasu odbywali wraz z metalowcami z EmpatiC oraz Manipulation. Kapela zaprezentowała się godnie, wywarła na mnie pozytywne wrażenie energią, jaką wydobywali z siebie na scenie. Jak brzmi natomiast „All Born in Pain”, ich debiutancki krążek, z którego materiał w tamtym czasie wykonywali?

all-born-in-pain

Rozmawiając o brzmieniu zespołu, nie sposób nie użyć wyświechtanego frazesu o tym, że jest ono „niełatwe do zaszufladkowania”. Najczęściej spotkać się można z opinią, że panowie z Aterry czerpią z dorobku zespołów thrash metealowych czy deathcore’owych, dodatkowo ubogacając to elektroniką. I tego chyba warto się trzymać przy opisywaniu zespołu. Może warto tylko wyraźniej podkreślić rolę elektronicznej części tego wydawnictwa. Tworzone przez Aero, byłego już członka kapeli, sample prócz przydawania smaku kolejnym energicznym kompozycjom, stanowią same osobną część tej płyty – to na nich oparte są bowiem przerywniki między kolejnymi muzycznymi ciosami wyprowadzanymi przez zespół.  Przerywniki bardzo zresztą tutaj cenne – pozwalają odpowiednio wyeksponować każdy kolejny utwór, przez co kolejne kompozycje nie zlewają się w jedną kanonadę, wszystkie mogą odpowiednio wybrzmieć i uderzyć w słuchacza tak, jak to zespół sobie zaplanował. Być może pokusiłbym się o zmniejszenie ilości tych przerywników – niekoniecznie niezbędne są po każdym utworze, czasem zwieńczenie jednego kawałka aż prosiło się o energiczne uderzenie tuż po wyciszeniu, to jednak nie następowało.

aterra

Pozostali członkowie zespołu również wypadają bez zarzutu – śpiewający gitarzysta Caruso prezentuje swym śpiewem mieszankę dość standardowych patentów z gatunków, które wymieniłem powyżej, słychać chociażby inspiracje wokalami Maksa Cavalery (Sepulturę panowie coverowali zresztą na koncertach) wypada jednak klasowo i uczciwie w tym, co robi, jego głos pasuje do brzmienia zespołu. Gitarzysta Tiger odwala kawał dobrej roboty majstrując kolejne mocarne riffy – jest odpowiednio tłusto, konkretnie, partie gitarowe zapadają w pamięć. O odpowiedni groove dba też sekcja rytmiczna, Bereth (basista) i Rajbak (perkusista), odpowiednio godnie potraktowana w procesie produkcji.

W przekazie słownym zespołu brakuje fraz zapadających w pamięć, fragmentów, które aż chce się śpiewać razem z zespołem. Najlepiej wypadają zadziorne, butne i agresywne 'Over my dead body’ oraz aspirujące lirycznie do koncertowego hymnu, kontestujące rzeczywistość 'All born in pain’, oba gościnnego autorstwa Bartosza Brzezickiego. Poza tym jeden tekst dołożył Aero (’Empty rules’), pozostałe są autorstwa Caruso.

Oba powyższe kawałki to pozycje obowiązkowe dla słuchacza pragnącego wspólnie z Aterrą popląsać, są zdecydowanie najlepszymi fragmentami tej płyty. Wartym wspomnienia kawałkiem jest też uderzenie ten longplay otwierające – kawałek 'Still to try’… Żadna piosenka nie jest tutaj jednak zapychaczem, to by zresztą źle świadczyło o zespole – jest ich na płycie zaledwie osiem, reszta to wspomniane już wcześniej przerywniki. Owszem,  brzmią dobrze, ale to nie dla odgłosów marszu w błocie czy syren alarmowych ludzie sięgną po tę płytę. Pozwolę sobie jedynie wspomnieć tutaj 'Mourning’, dla mnie najlepsze chyba interludium na krążku.

Potencjał drzemiący w zespole na tym wydawnictwie został pokazany jedynie powierzchownie, muzycy zaprezentowali kilka mocnych ciosów, trochę podbili całokształt eleganckimi kompozycjami pomiędzy brutalnymi uderzeniami, ale brakuje muzycznego nokautu, być może doczekamy się go w rundzie drugiej? Słychać, że jest pomysł, gdzieś tam między inspiracjami rozbrzmiewa już indywidualna jakość, własna tożsamość zespołu. Warto się „All born in pain” zainteresować jako interesującym na polskiej scenie tworem, łatwo też znaleźć dla tej muzyki praktyczne zastosowanie – piosenki dobrze sprawdzają się jako podkład muzyczny podczas treningów, dostarczają stosowną dawkę energii.

Wyro(c)k

76%
76%
2 Minutes to Midnight

0-10 Sad But True
11-20 Bad Reputation
21-30 Wild Thing
31-40 Satisfaction
41-50 Another Brick in the Wall
51-60 Proud Mary
61-70 Highway To Hell
71-80 2 Minutes to Midnight
81-90 Ace of Spades
91-100 Master Of Puppets

  • Pierwsze Wrażenie
    8
  • Instrumentarium
    8
  • Wokal
    7
  • Brzmienie
    7
  • Repeat Mode
    8
  • User Ratings (3 Votes)
    9.9
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleNagranie z koncertu Metalliki 'The Night Before’ dostępne w sieci
Next Article Cavalera Conspiracy wykona kultowe „Roots” Sepultury w całości
Lockheed

    Schodzę pod ziemię i wydobywam dźwięki - im cięższe, tym lepiej. Bluźnierstwo, alkohol, nienawiść, śmierć - cała ta piwnica obficie podlana popkulturowym sosem. Limitowany do 66 kopii, ale zazwyczaj niepowtarzalny.

    Related Posts

    Nonamen: Recenzja płyty „Obsession”

    Call The Wolf: Recenzja EP „Skip The End. We Prefer Beginnings”

    Recenzja płyty Black Ball Suzi – "Jestem"

    Najczęściej czytane
    25 sierpnia 2022

    Great September: Wielka muzyka zaczyna się od małych scen

    23 września 2021

    Soundedit ’21: Planetarium Lema, Skalpel i Lydia Lunch

    17 sierpnia 2021

    Mystic Festival 2022: Opeth, Mastodon, Killing Joke, Mayhem, Heilung i inni dołączają do programu

    15 sierpnia 2021

    Me And That Man: Fotorelacja z Poznania [12.08.2021]

    12 sierpnia 2021

    Soundedit ’21: L@ Woman, czyli płyta The Doors w całości na żywo

    Instagram

    deathmagnetic.pl

    #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekina #jarekszubrycht #wydawnictwoczarne #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #legimi #bibliotekamiejskawłodzi
    Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
    Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland Metal Hammer Festival, 05.06.2023, Łódź, Poland
    #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórn #soundedit @soundedit_festival #punk #klubwytwórnia @klub_wytwornia #dezerter @dezerter_official #testdept @test_dept_official #zespółsztylety @zespolsztylety #badbreeding @badbreeding #interrobang?
    #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawi #jarekszubrycht @jarekszubrycht 
#skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki 
#mojahistoriametalu 
##wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 
#to #nie #jest #współpraca
    #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawie #jarekszubrycht @jarekszubrycht #skoraicwiekinawieki #skóraićwiekinawieki #mojahistoriametalu #wydawnictwoczarne @wydawnictwoczarne 🖤
#metal #szatan #pantuniestal #pantuniestał @pantuniestalcom #book #bookstagram #bookphotography #IamJarek 💜🤍  #ToNieJestWspółpraca #To #Nie #Jest #Współpraca #aMogłabyByć 😁
    Pokaż więcej... Zobacz nas na Instagramie
    O nas | Skład redakcji | Dołącz do redakcji | Współpraca
    2021 Deathmagnetic.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.