Lars Urlich: „Myślę, że utrzymaliśmy naszą wiarygodność”

0

Perkusista Metalliki, Lars Ulrich, 22 czerwca wziął udział w panelu dyskusyjnym odbywającym się  podczas festiwalu Cannes Lions. Nie był to jednak festiwal muzyczny, a jedna z największych imprez w branży reklamowej, gdzie spotykają się kreatywni profesjonaliści. Panel w którym uczestniczył Lars nosił tytuł „Muzyka i marki: Poruszając się tempem kultury” („Music And Brands: Moving At The Speed Of Culture”. Poniżej możecie zobaczyć nagrania z tego wydarzenia.

Oto najciekawsze wypowiedzi Larsa:

Po prostu siedzisz i przedstawiane jest Ci wiele opcji. Powiedziałbym, że mówimy „tak” jednej na 20 rzeczy.

Wszystko zależy od wyczucia czasu – kim jest dana marka, co oferuje? To bardzo proste: czy jest to ktoś z kim chciałbyś iść do łóżka czy nie? Przeważnie nie.

Lars odniósł się także do sugestii mówiących, że Metallica udzielając się w tak wielu akcjach sponsoringowych sprzedała się:

Myślę, że zrobiliśmy całkiem dobrze. Nie spędza mi to snu z powiek i myślę, że utrzymaliśmy naszą wiarygodność. Jednak sytuacja dzisiaj jest inna niż 20 lat temu. Musisz się dostosowywać.

Perkusista wypowiedział się także o tym co myśli o ludziach pracujących w reklamie:

Myślę, że w tym biznesie pracuje dużo dobrych ludzi, którzy po prostu robią to co do nich należy. To ich pasja i ich specjalne powołanie. Nie wiem czy posiadam jakiś szczególny sposób patrzenia, czegoś w rodzaju manifestu, na ludzi pracujących w reklamie.

Oczywiście jeżeli odnosi się to do Metalliki.. Kiedy robisz muzykę wiąże się z tym proces kreatywny i część tego procesu to… to po prostu ludzki element. To tak samo jak wtedy, kiedy zrobisz coś kreatywnego i jesteś podekscytowany tym ludzkim pierwiastkiem na tyle, że chcesz się tym podzielić z innymi ludźmi. Niekoniecznie chodzi o to, że chcesz zarobić pieniądze, czy chcesz się popisać… Jest w tym pewien podstawowy, prawie dziecięcy… To tak jak wtedy, kiedy jako dziecko robiłeś rysunek i po prostu chciałeś go pokazać wszystkim osobom w pokoju. Więc kiedy kreatywni ludzie podejmują się swoich przedsięwzięć chcą się tym po prostu dzielić. W tym momencie, na różnych poziomach, wkraczają ludzie od reklamy. Więc kiedy rzucasz takimi słowami jak „marka” i „reklama”, i wszystkie inne rzeczy o których tutaj słyszycie od kilku dni i o których będziecie rozmawiać przez resztę tygodnia, to terminy ogólne, ale chodzi o to, że chcesz pokazać swoją pracę innym.

Udostępnij to

O autorze

potworzbagien

Co tu dużo mówić, kocham muzykę. Od Mety przez Rudego po System i Mansona. Uwielbiam odnajdywać perełki wśród młodych zespołów takich jak Avatar czy Reignwolf, wielką miłością pałam również do naszych rodzimych Kabanosów. Zaraz będzie ciemno!